Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Din Eğitimi Politikaları SAU 154 0 1 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Öğr. Gör. Dr. Abdurrahman HENDEK

Arş.Gör. Kübra CEVHERLİ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türkiye´de din politikaları din eğitimi politikalarını doğrudan etkilemiştir. Dinin çağdaş dünyada algılanış ve yorumlanışı da önemlidir. Bu derste küreselleşen dünyada ulusal ve ulusalararası politikaların din eğitimi politikaları üzerindeki etki ve iletişimi, sosyal değişimle ilişkisi de göz önünde bulundurularak, gerekçeli olarak açıklama yeterliliği kazandırılması hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Tarihi süreç içerisinde din politikaları, din eğitimi, din eğitimi politikaları ve bunlar arasındaki ilişkiler, öğretim programları ve din eğitimi politikası, İslam dünyasında medreseler, hukuk ve din eğitimi politikası, dini gruplar ve din eğitimi

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Din politikalarını bilir. Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Din eğitimi ile toplum etkileşimini bilir. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
3 Din eğitimi ile politika arasındaki ilişkileri analiz eder. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
4 Din eğitimi politikalarına etki eden unsurları bilir. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
5 Din eğitiminin gerekliliğini kavrar. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
6 Din eğitimi ve din politikalarının oluşum sürecini bilir. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
7
8
9
10
11
12
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türkiye´de din politikaları
2 Eğitim toplum etkileşimi
3 Din devlet ilişkileri ve din politikaları
4 Din eğitimine olan ihtiyaç
5 Avrupa birliği raporları ve din eğitimi
6 Avrupa ülkelerinde din eğitimi politikaları
7 Örgün din eğitimi politikaları
8 Din eğitimi politikaları, alevilik
9 Seçmeli din dersleri
10 Zorunlu din derlseri
11 Yaygın din eğitimi politikaları
12 Diyanet İşleri Başkanlığı ve Din Eğitimi
13 Din Eğitimi politikaları ve dini gruplar
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Kemal İnal, Din Politikaları ve Eğitime Etkileri, Dem Dergi, Yıl 1 Sayı 2
Recep Kaymakcan, Türkiye´de Din Eğitimi Politikaları Üzerine Düşünceler, Ekev Akademi Dergisi‹ Yıl 1: 10 Say›: 27 (Bahar 2006)
İbrahim Turan, Avrupa Birliği Sürecinde Türkiye´de Din Eğitimi Politikaları, İz. Yay. 2013

# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Din politikalarını bilir.
2 Din eğitimi ile toplum etkileşimini bilir.
3 Din eğitimi ile politika arasındaki ilişkileri analiz eder.
4 Din eğitimi politikalarına etki eden unsurları bilir.
5 Din eğitiminin gerekliliğini kavrar.
6 Din eğitimi ve din politikalarının oluşum sürecini bilir.
7
8
9
10
11
12
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 30
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 1 2 2
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 115
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,6
Dersin AKTS Kredisi 2