Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Din Eğitimi Politikaları | SAU 154 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Dr. Abdurrahman HENDEK Arş.Gör. Kübra CEVHERLİ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türkiye´de din politikaları din eğitimi politikalarını doğrudan etkilemiştir. Dinin çağdaş dünyada algılanış ve yorumlanışı da önemlidir. Bu derste küreselleşen dünyada ulusal ve ulusalararası politikaların din eğitimi politikaları üzerindeki etki ve iletişimi, sosyal değişimle ilişkisi de göz önünde bulundurularak, gerekçeli olarak açıklama yeterliliği kazandırılması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Tarihi süreç içerisinde din politikaları, din eğitimi, din eğitimi politikaları ve bunlar arasındaki ilişkiler, öğretim programları ve din eğitimi politikası, İslam dünyasında medreseler, hukuk ve din eğitimi politikası, dini gruplar ve din eğitimi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Din politikalarını bilir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Din eğitimi ile toplum etkileşimini bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Din eğitimi ile politika arasındaki ilişkileri analiz eder. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | Din eğitimi politikalarına etki eden unsurları bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Din eğitiminin gerekliliğini kavrar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
6 | Din eğitimi ve din politikalarının oluşum sürecini bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
7 | |||
8 | |||
9 | |||
10 | |||
11 | |||
12 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkiye´de din politikaları | |
2 | Eğitim toplum etkileşimi | |
3 | Din devlet ilişkileri ve din politikaları | |
4 | Din eğitimine olan ihtiyaç | |
5 | Avrupa birliği raporları ve din eğitimi | |
6 | Avrupa ülkelerinde din eğitimi politikaları | |
7 | Örgün din eğitimi politikaları | |
8 | Din eğitimi politikaları, alevilik | |
9 | Seçmeli din dersleri | |
10 | Zorunlu din derlseri | |
11 | Yaygın din eğitimi politikaları | |
12 | Diyanet İşleri Başkanlığı ve Din Eğitimi | |
13 | Din Eğitimi politikaları ve dini gruplar | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kemal İnal, Din Politikaları ve Eğitime Etkileri, Dem Dergi, Yıl 1 Sayı 2 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Din politikalarını bilir. |
2 | Din eğitimi ile toplum etkileşimini bilir. |
3 | Din eğitimi ile politika arasındaki ilişkileri analiz eder. |
4 | Din eğitimi politikalarına etki eden unsurları bilir. |
5 | Din eğitiminin gerekliliğini kavrar. |
6 | Din eğitimi ve din politikalarının oluşum sürecini bilir. |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
11 | |
12 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |