Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesleki Tasarım | YAP 491 | 7 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET CELAL APAY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin okuduğu Teknik Eğitim bölümüyle ile ilgili konularda değişik öğretim üyesi danışmanlığı altında yaptığı teorik ve/veya pratik (deneysel) çalışmayı Tasarım Çalışması halinde sunmasıdır. |
Dersin İçeriği | Her öğrenci okuduğu Teknik Eğitim bölümüne ait konularda tasarım çalışması yapıp rapor halinde sunduğu çalışmayı jüri önünde savunacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilere araştırma becerisi kazandırmak | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Öğrencilere planlama becerisi kazandırmak | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Öğrencilere uygulama becerisi kazandırmak | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, | |
4 | Öğrencilere problem çözme becerisi kazandırmak | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Öğrencilere değerlendirme ve yorum yapman becerisi kazandırmak | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tasarım çalışması konusunun belirlenmesi | |
2 | Tasarım çalışmasının kapsadığı alt konuları belirleme | |
3 | Kaynak taraması | |
4 | Kaynak taraması | |
5 | Kaynak taraması | |
6 | Konu ile ilgili yapılmış çalışmaların düzenlenmesi | |
7 | Yapılması gereken çalışmaları belirleme | |
8 | Gerekli hesap veya analizleri yapma | |
9 | Gerekli hesap veya analizleri yapma | |
10 | Hesap veya analizleri değerlendirme | |
11 | Sonuçları değerlendirme | |
12 | Tasarım çalışmasının yazımı | |
13 | Tasarım çalışmasının yazımı | |
14 | Gerekli düzeltmelerin yapılması ve Tasarım çalışmasının teslimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yapı teknolojileri alanındaki teknik kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirmek, karmaşık teknik problem ve konuları belirlemek ve analiz edebilmek, tartışmalar yapabilmek, kanıta ve araştırmalara dayalı çözümler geliştirebilmek. | X | |||||
2 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, yapı teknolojileri ile ilgili konularda bilgilendirmek, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilmek. | X | |||||
3 | Yapı teknolojileri alanında, tasarım ve projelendirme çalışmalarını bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan projeleri okumak, geliştirmek, uygulamak, denetlemek ve kontrolörlük yapabilmek. | X | |||||
4 | Yapı teknolojileri alanında yer alan deneysel çalışmaları ve arazi uygulamalarını bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan deneyleri ve arazi uygulamalarını denetlemek ve kontrol edebilmek. | X | |||||
5 | Yapı teknolojileri alanında yer alan duvar tekniklerini, yalıtım teknikleri, kalıp sistemleri ve demir donatı uygulama tekniklerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan uygulamaları denetlemek ve kontrol edebilmek. | ||||||
6 | Yapı teknolojileri alanında yer alan duvar tekniklerini, yalıtım teknikleri, kalıp sistemleri ve demir donatı uygulama tekniklerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan uygulamaları denetlemek ve kontrol edebilmek. | ||||||
7 | Yapı sisteminin uygulamasına yönelik olarak yer belirleme (ölçme), kazı ve dolgu işlemlerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan işlemleri denetleme ve kontrol edebilmek. | ||||||
8 | Yapı sistemlerinin uygulamasına yönelik işlemleri bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve beceriler ile bakım ve onarımlarını yapabilmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | ||||||
9 | Yapı teknolojileri alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. | X | |||||
10 | İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite güvence sistemi ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olmak. | ||||||
11 | Yapı teknolojileri alanında girişimci, rekabetçi, yönetici ve sosyal olmak. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrencilere araştırma becerisi kazandırmak | |||||||||||
2 | Öğrencilere planlama becerisi kazandırmak | |||||||||||
3 | Öğrencilere uygulama becerisi kazandırmak | |||||||||||
4 | Öğrencilere problem çözme becerisi kazandırmak | |||||||||||
5 | Öğrencilere değerlendirme ve yorum yapman becerisi kazandırmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 84 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |