Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Öğretim Yöntemleri II | TEF 403 | 7 | 2 + 2 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mesleki-teknik öğretmenlik konu alanlarında kullanılabilecek öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, öğrenme-öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini tanımak ve uygulamak. Belirli kuram ve modellere göre mesleki-teknik dersleri planlamak, yürütmek ve değerlendirmek. |
Dersin İçeriği | Öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, stratejileri, yöntem ve teknikler ve bunların mesleki-teknik konu alanında öğrenme-öğretme süreçleri tasarımının strateji, yöntem ve tekniklerin seçimi ve öğretimi değerlendirme metodlarının geliştirilerek kullanılması ve uygulanması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mesleki ve teknik alanlarda öğrenme ve öğretme metotlarını açıklar ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | |
2 | Mesleki ve teknik eğitim-öğretim teknolojilerini kullanır | Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Mesleki ve teknik konularla ilgili yapılmış çalışmaları karşılaştırmalı olarak değerlendirir | Gösterip Yaptırma, Anlatım, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | |
4 | Sunum ilkelerini göz önüne alarak sunu hazırlayabilir, hazırlanan sunumları sunar | Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Çeşitli soru hazırlama tekniklerini kullanır | Gösterip Yaptırma, Anlatım, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | |
6 | Gerekli ders materyali planlar, hazırlar ve herhangi bir konu ile birlikte uygular | Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
7 | Ders planı, Ünite planı, Proje ünite planı, Blok zamanlı ünite planlarını açık bir şekilde belirtir | Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Özel Öğretim Yöntemleri-II İle İlgili Genel Bilgiler (Giriş) | |
2 | Fen Bilimler Öğretim Teknolojisi | |
3 | Eğitim Programlarında Bir Öğretim disiplini Olarak Biyoloji | |
4 | Sosyal Bilimler Öğretim Teknolojisi | |
5 | Eğitim Programlarında Bir Öğretim disiplini Olarak Coğrafya | |
6 | Yabancı Dil Öğretim Teknolojisi (Genel Bilgiler ve Çeşitli Öğretim Parametreleri) | |
7 | Okulöncesi Eğitimde Öğretim Teknolojisi (Genel bilgiler) | |
8 | Okulöncesi Eğitimde Öğretim Teknolojisi (Çeşitli öğretim parametreleri) | |
9 | VİZE YOKLAMASI | |
10 | Mesleki ve Teknik Eğitim-Öğretim Teknolojileri | |
11 | Özel Öğretim Teknolojiler Uygulama -I | |
12 | Özel Öğretim Teknolojiler Uygulama -II | |
13 | Bilgisayar ve İnternet destekli Öğretim Teknolojisi (Teori-uygulama) | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Prof.Dr. Cevat ALKAN, “Özel Öğretim Yöntemleri”, 3. Baskı 2005 |
Ders Kaynakları | İnternetteki çeşitli eğitim siteleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yapı teknolojileri alanındaki teknik kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirmek, karmaşık teknik problem ve konuları belirlemek ve analiz edebilmek, tartışmalar yapabilmek, kanıta ve araştırmalara dayalı çözümler geliştirebilmek. | X | |||||
2 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, yapı teknolojileri ile ilgili konularda bilgilendirmek, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilmek. | X | |||||
3 | Yapı teknolojileri alanında, tasarım ve projelendirme çalışmalarını bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan projeleri okumak, geliştirmek, uygulamak, denetlemek ve kontrolörlük yapabilmek. | X | |||||
4 | Yapı teknolojileri alanında yer alan deneysel çalışmaları ve arazi uygulamalarını bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan deneyleri ve arazi uygulamalarını denetlemek ve kontrol edebilmek. | X | |||||
5 | Yapı teknolojileri alanında yer alan duvar tekniklerini, yalıtım teknikleri, kalıp sistemleri ve demir donatı uygulama tekniklerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan uygulamaları denetlemek ve kontrol edebilmek. | X | |||||
6 | Yapı teknolojileri alanında yer alan duvar tekniklerini, yalıtım teknikleri, kalıp sistemleri ve demir donatı uygulama tekniklerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan uygulamaları denetlemek ve kontrol edebilmek. | ||||||
7 | Yapı sisteminin uygulamasına yönelik olarak yer belirleme (ölçme), kazı ve dolgu işlemlerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan işlemleri denetleme ve kontrol edebilmek. | ||||||
8 | Yapı sistemlerinin uygulamasına yönelik işlemleri bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve beceriler ile bakım ve onarımlarını yapabilmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | ||||||
9 | Yapı teknolojileri alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
10 | İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite güvence sistemi ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olmak. | ||||||
11 | Yapı teknolojileri alanında girişimci, rekabetçi, yönetici ve sosyal olmak. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mesleki ve teknik alanlarda öğrenme ve öğretme metotlarını açıklar ve uygular | |||||||||||
2 | Mesleki ve teknik eğitim-öğretim teknolojilerini kullanır | |||||||||||
3 | Mesleki ve teknik konularla ilgili yapılmış çalışmaları karşılaştırmalı olarak değerlendirir | |||||||||||
4 | Sunum ilkelerini göz önüne alarak sunu hazırlayabilir, hazırlanan sunumları sunar | |||||||||||
5 | Çeşitli soru hazırlama tekniklerini kullanır | |||||||||||
6 | Gerekli ders materyali planlar, hazırlar ve herhangi bir konu ile birlikte uygular | |||||||||||
7 | Ders planı, Ünite planı, Proje ünite planı, Blok zamanlı ünite planlarını açık bir şekilde belirtir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 45 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Sözlü Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |