Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Taşıt Tasarımı | OTE 401 | 7 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OSMAN ELDOĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Başlangıçtan günümüze taşıtlardaki gelişmeleri tanımlama,Taşıt için bir tasarım planını hazırlama, Taşıtı tanımlayan özellikler ve parametreleri açıklama, Tasarımda çelişen hedefler, hedefe erişme yöntem ve olanaklarını açıklama, Matematik modelleme yardımıyla tasarım analizi yapma, Bilgisayar destekli tasarım ve üretim yöntemlerini açıklama |
Dersin İçeriği | 1. Başlangıçtan günümüze transport performansı, emniyet sistemleri, çevre konfor, yakıt ekonomisi, fonksiyon kalitesi ve bakım. 2. Geliştirme, imalat, kullanım süreleri, bütün taşıt, şasi, tahrik ve aktarma organları, seri üretim hazırlıklarına ait tasarım zaman planı, taşıt tasarım ve geliştirme akış diyagramı. 3. Taşıt tasarımında alıcıyı ve üreticiyi ilgilendiren kriterler, taşıtı tanımlayan parametreler, motor ve sistemleri. 4. Tasarımda çelişen hedefler, hedefe ulaşma ve çelişkilerin giderilmesine ulaşılabilirlik analizleri. 5. Örnek matematik model geliştirme ve bu model üzerinde parametrelerin uygun hale getirilmesi ve duyarlılık analizleri. 6. Bilgisayar destekli tasarım ve üretimin günümüz taşıt tasarımında kullanımına ait program ve çözüm örnekleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ders sonunda öğrenci, Başlangıçtan günümüze taşıtlardaki gelişmeleri tanımlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Taşıt için bir tasarım planını hazırlayabilir | Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Taşıtı tanımlayan özellikler ve parametreleri açıklayabilir | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Tasarımda çelişen hedefler, hedefe erişme yöntem ve olanaklarını açıklayabilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
5 | Matematik modelleme yardımıyla tasarım analizi yapabilir | Anlatım, Gezi / Gözlem, Gözlem, Tartışma, | |
6 | Bilgisayar destekli tasarım ve üretim yöntemlerini açıklayabilir | Bireysel Çalışma, Gözlem, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, taşıt tarihi | |
2 | Geçmişten günümüze taşıt ve elemanlarındaki/sistemlerindeki gelişmeler | |
3 | Tasarım Planı | |
4 | Taşıt tasarımında üretici ve alıcıyı ilgilendiren kriterler | |
5 | Taşıtı tanımlayan özellikler ve parametreler, performans | |
6 | Aktif ve pasif emniyet | |
7 | Konfor | |
8 | Çevre etkisi | |
9 | Yıliçi sınavı | |
10 | Kullanışlılık, ekonomi | |
11 | Çelişen hedefler ve hedefe ulaşma | |
12 | Matematik modelleme ile tasarım analizi | |
13 | Tasarım aşama ve etkili faktörlerin incelenmesi | |
14 | Tasarım aşama ve etkili faktörlerin incelenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Göktan A., “Taşıt Tasarımı”, İTÜ, 1992 |
Ders Kaynakları | Smith J.H., “An Introduction to Modern Vehicle Design”, Butterworth Heinemann, 2002 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Motor teknolojileri ve temel imalat işlemleri üzerine mesleğini icra edebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
2 | Motor prensip ve sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
3 | Taşıt sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
4 | Motor/taşıt sistem ve donanımlarının test, kontrol ve bakımlarını yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
5 | Motor/taşıt sistemleri arızacılığı, yenileme/yenileştirme işlemlerinde güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
6 | Temel ve mühendislik bilimleri alanlarında güncel bilgi birikimine sahip olmak | ||||||
7 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek güncel elektrik-elektronik-bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olmak | ||||||
8 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek yabancı dil bilgi ve becerilerine sahip olmak | ||||||
9 | Alanıyla ilgili konularda tasarım, proje ve araştırma projelerini yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
10 | Mesleğiyle ilgili işletmecilik/yönetim/iş güvenliği alanlarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
11 | Alanıyla ilgili konularda eğitim/öğretim faaliyetlerini gerçekleştirebilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
12 | Sektörel bazda çalışmalar yapabilecek bilgi birikimine sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ders sonunda öğrenci, Başlangıçtan günümüze taşıtlardaki gelişmeleri tanımlayabilir | ||||||||||||
2 | Taşıt için bir tasarım planını hazırlayabilir | ||||||||||||
3 | Taşıtı tanımlayan özellikler ve parametreleri açıklayabilir | ||||||||||||
4 | Tasarımda çelişen hedefler, hedefe erişme yöntem ve olanaklarını açıklayabilir | ||||||||||||
5 | Matematik modelleme yardımıyla tasarım analizi yapabilir | ||||||||||||
6 | Bilgisayar destekli tasarım ve üretim yöntemlerini açıklayabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 85 |
1. Ödev | 5 |
2. Ödev | 5 |
3. Ödev | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 3 | 3 | 9 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |