Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Destekli Tasarım II | MKE 304 | 6 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SAKIP KÖKSAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş Gör.Ferit Fıçıcı, Arş. Gör. İdris Cesur |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı makine ve yedek parça sektörüne yönelik genel imalat yöntem ve teknolojileri hakkında nitelikli bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır |
Dersin İçeriği | Dersin içeriği, bilgisayar ortamında makine elemanlarının katı modellerinin, yapım resimlerinin, montaj modellerinin ve mekanizma benzetimi (simulasyon) oluşturma tekniklerinin uygulamalı olarak anlatılmasını kapsar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar destekli tasarım programları (CAD) kullanarak makine elemanlarının | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
2 | Katı modellerinin yapımı | Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
3 | Katı model üzerinden 2D yapım resimlerinin oluşturulması | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Montaj modellerinin oluşturulması | Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Anlatım, | |
5 | Mekanizma benzetimi (simulasyon) oluşturma yeteneklerini kazanır | Anlatım, Gözlem, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Program arayüz tanıtımı ve program ayarları | |
2 | Profil çizim (sketch) ve Katı model oluşturma komutları | |
3 | Komut ileti penceresi yapısı/detayları | |
4 | Katı modelde 3D referans eleman (nokta/eksen/çizgi/düzlem) atama | |
5 | Katı model uygulamaları | |
6 | Katı modelden yapım resmi oluşturma | |
7 | Görünüş çıkarma, ölçülendirme, detay tanımlama, tolerans atama | |
8 | Yapım resmi uygulamaları | |
9 | Montaj tasarım modülü tanıtımı | |
10 | Yıl içi sınavı | |
11 | Montaj modülü komutları ve uygulaması | |
12 | Mekanizma simulasyon modülü tanıtımı | |
13 | Montaj ve Mekanizma simulasyon uygulamaları | |
14 | Montaj ve Mekanizma simulasyon uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | S. Köksal, CAD ders notu (Basılmamış) |
Ders Kaynakları | CAD yazılımları ve kullanım kitapları Prof.Dr. Mahmut Gülesin, Yrd.Doç.Dr. Abdülkadir Güllü/ Öğr. Gör. Dr. Yunus Kayır/ Erkan Cantürk Catia Cad/ Cam Programı İle Tasarım, Asil Yayınları, 2006 Cevdet Göloğlu/ Alparslan Öztürk Pro- Engineer Wildfire 2.0, Seçkin YAyıncılık, 2006 Selçuk Tüzel, Solid Works, Alfa Yayınları, 2005 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Motor teknolojileri ve temel imalat işlemleri üzerine mesleğini icra edebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
2 | Motor prensip ve sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
3 | Taşıt sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
4 | Motor/taşıt sistem ve donanımlarının test, kontrol ve bakımlarını yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
5 | Motor/taşıt sistemleri arızacılığı, yenileme/yenileştirme işlemlerinde güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
6 | Temel ve mühendislik bilimleri alanlarında güncel bilgi birikimine sahip olmak | X | |||||
7 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek güncel elektrik-elektronik-bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olmak | X | |||||
8 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek yabancı dil bilgi ve becerilerine sahip olmak | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili konularda tasarım, proje ve araştırma projelerini yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
10 | Mesleğiyle ilgili işletmecilik/yönetim/iş güvenliği alanlarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
11 | Alanıyla ilgili konularda eğitim/öğretim faaliyetlerini gerçekleştirebilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
12 | Sektörel bazda çalışmalar yapabilecek bilgi birikimine sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilgisayar destekli tasarım programları (CAD) kullanarak makine elemanlarının | ||||||||||||
2 | Katı modellerinin yapımı | ||||||||||||
3 | Katı model üzerinden 2D yapım resimlerinin oluşturulması | ||||||||||||
4 | Montaj modellerinin oluşturulması | ||||||||||||
5 | Mekanizma benzetimi (simulasyon) oluşturma yeteneklerini kazanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 3 | 4 | 12 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |