Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dinamik | MKE 201 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İBRAHİM ÖZSERT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hareketli cisimlerin hareket değişkenleri ile kuvvet-hareket arasındaki ilişkilere yönelik temel kavramları açıklamak ve öğretmek, basitten komplekse değişik problemlere temel ilkeleri uygulamak ve problemleri analiz etme ve çözme becerisini kazandırmak |
Dersin İçeriği | Maddesel noktaların kinematiği, maddesel noktaların kinetiği, rijit cisimler kinematiği, rijit cisimler kinetiği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dinamiğe ilişkin temel kavramları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Hareket parametrelerini analiz eder ve temel bağıntıları kullanarak hesaplar | Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Maddesel nokta hareket tiplerini açıklar, hareket parametrelerine ilişkin bağıntıları uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Maddesel nokta kuvvet-kütle-ivme ilişkilerini açıklar, temel bağıntıları değişik problemlere uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Rijit cisimlerin hareket tiplerini açıklar ve analiz eder, hareket parametrelerine ilişkin temel bağıntıları değişik problemlere uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
6 | Rijit cisimlerin kinetiğine ilişkin temel kavram ve bağıntıları açıklar, bunları problemlerin çözümünde uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dinamiğe giriş ve temel kavramlar | |
2 | MN Maddesel Noktaların Kinematiği: Doğrusal Hareket | |
3 | Düzgün Değişen Doğrusal Hareket, Düzgün Doğrusal Hareket | |
4 | Bağıl ve Bağımlı Hareketler | |
5 | Eğrisel Hareket | |
6 | MNların Kinetiği | |
7 | RC Rijit Cisimlerin Kinematiği: Hareket tipleri | |
8 | Sabit Bir Eksen Etrafında Dönme | |
9 | Genel Düzlemsel Hareket, Düzlemsel Harekette Salt ve Bağıl Hız | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Ani Dönme Merkezi, Düzlemsel Harekette Salt ve Bağıl İvme | |
12 | RCleri Düzlemsel Hareketi: Kuvvetler ve İvme | |
13 | RCleri Diğer Kinetik Problemleri | |
14 | Mekanik Titreşimler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Özsert, İ., Dinamik Ders Notları |
Ders Kaynakları | 1.Hibbeler, R.C.,Engineering mechanics : Dynamics, Macmillan Publishing Co., 1990 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Motor teknolojileri ve temel imalat işlemleri üzerine mesleğini icra edebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
2 | Motor prensip ve sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
3 | Taşıt sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
4 | Motor/taşıt sistem ve donanımlarının test, kontrol ve bakımlarını yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
5 | Motor/taşıt sistemleri arızacılığı, yenileme/yenileştirme işlemlerinde güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
6 | Temel ve mühendislik bilimleri alanlarında güncel bilgi birikimine sahip olmak | X | |||||
7 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek güncel elektrik-elektronik-bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olmak | ||||||
8 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek yabancı dil bilgi ve becerilerine sahip olmak | ||||||
9 | Alanıyla ilgili konularda tasarım, proje ve araştırma projelerini yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
10 | Mesleğiyle ilgili işletmecilik/yönetim/iş güvenliği alanlarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
11 | Alanıyla ilgili konularda eğitim/öğretim faaliyetlerini gerçekleştirebilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
12 | Sektörel bazda çalışmalar yapabilecek bilgi birikimine sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dinamiğe ilişkin temel kavramları açıklar | ||||||||||||
2 | Hareket parametrelerini analiz eder ve temel bağıntıları kullanarak hesaplar | ||||||||||||
3 | Maddesel nokta hareket tiplerini açıklar, hareket parametrelerine ilişkin bağıntıları uygular | ||||||||||||
4 | Maddesel nokta kuvvet-kütle-ivme ilişkilerini açıklar, temel bağıntıları değişik problemlere uygular | ||||||||||||
5 | Rijit cisimlerin hareket tiplerini açıklar ve analiz eder, hareket parametrelerine ilişkin temel bağıntıları değişik problemlere uygular | ||||||||||||
6 | Rijit cisimlerin kinetiğine ilişkin temel kavram ve bağıntıları açıklar, bunları problemlerin çözümünde uygular |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |