Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Almanca A1 EFG 024 0 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri

Bu ders için bir ön koşul yoktur.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. HÜLYA PEKOLUN
Dersi Verenler Öğr.Gör. HÜLYA PEKOLUN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Öğrencilere muhtemel birinci yabancı dillerinin (Ingilizce) dışında, ikinci bir yabancı dil olarak Almanca temel yapı bilgisini kazandırmayı amaçlamaktadır. Başlangıç seviyesinde sunulacak içerik ile öğrenciler ilgili ikinci yabancı dilin yapısına aşinalık kazanacak ve ileride o dilde ileri düzey kullanıcı olmaları adına çalışma yapmaları için teşvik edilecektir. Dersin en büyük amaçlarından biri öğrencilerin ikinci bir dil olarak Almanca dilini günlük hayat düzleminde temel seviyede öğrenmektir.

Dersin İçeriği

Öğrencisi oldukları Eğitim Fakültesi olanaklarına bağlı olarak, öğrenciler yabancı dil olarak Almanca dersini seçebilirler.

Bu ders ikinci yabancı dile giriş niteliğindedir ve öğrenenlere temel iletişim becerileri kazandırmayı amaçlar. Öğrenenler bu dersin sonunda basit günlük konuşma dialoglarını ve temel okuma parçalarını anlayabilecek, günlük temel konuşma dilinde kendilerini ifade edebilecek ve sorular sorabileceklerdir. Bu hedefleri gerçekleştirmek için dialoglar ve okuma metinleri kullanılacaktır. Öğrenenler iletişim durumlarında kullanılan erek dildeki temel yapıları tanıyacak, temel kelimeleri öğrenecektir, temel düzeyde dil bilgisini öğrenmek ana hedeflerden birisi değildir. Dinleme becerisi bu dersin önemli bir kısmını oluşturur ve özellikle konuşma becerisiyle bütünleştirilerek sunulacaktır. Erek kültür ve yaşam biçimi hakkında bilgi verilemeyecektir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenilen ikinci yabancı dil (Almanca) ile birinci yabancı dil (genellikle Ingilizce) arasındaki temel farklılıkları bilir. Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
2 İkinci yabancı dilde temel düzeyde yazılan metinleri anlayabilir. Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap,
3 Kendisini temel düzeyde ifadeler ile yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir. Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap,
4 Karmaşık olmayan ve yavaş seyreden konuşmaları anlayabilir. Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap,
5 Temel dilbilgisi yapılarını kullanabilir. Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap,
6 Yeni tanıştığı birisiyle çok temel düzeyde iletişim kurabilir. Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap,
7 İkinci yabancı dilin çağımız için gerekli olduğuna ikna olur. Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap,
8 İkinci yabancı dilde ilerlemek konusunda çaba gösterir. Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş. Neden Almanca öğreniyoruz? Almancanın kullanım alanları.
2 Tanışma 1. Kişisel bilgiler
3 Tanışma 2. Alfabe
4 Tanışma 3. Ülkeler ve Diller
5 Tanışma 4. Sayılar
6 Tanışma 5. Olumsuz ve soru yapıları
7 Tekrar Haftası. Tanışma Diyalogları
8 Vize Haftası
9 Cümle Yapısı
10 Aile Üyeleri. Artikeller
11 Aile Üyelerini tanımlama. İyelik ekleri/zamirleri
12 Aile Üyeleri ve eylemler
13 Olumsuz ve Soru yapıları. Kısa sınav
14 Genel Tekrar. Kapanış partisi (Almanca konuşulan bir parti ortamı)
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Netzwerk A1.1, (Kurs- und Arbeitsbuch), Klett 

Sıra EĞİTİM FAKÜLTESİ Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
Sıra İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI (YENİ PLAN) Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır.
2 Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır.
3 Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır.
4 Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır.
5 Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür.
6 Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır.
7 Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular.
8 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur.
9 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır.
10 Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular.
11 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir.
12 Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Öğrenilen ikinci yabancı dil (Almanca) ile birinci yabancı dil (genellikle Ingilizce) arasındaki temel farklılıkları bilir. 2
2 İkinci yabancı dilde temel düzeyde yazılan metinleri anlayabilir. 2
3 Kendisini temel düzeyde ifadeler ile yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir. 4
4 Karmaşık olmayan ve yavaş seyreden konuşmaları anlayabilir. 2
5 Temel dilbilgisi yapılarını kullanabilir.
6 Yeni tanıştığı birisiyle çok temel düzeyde iletişim kurabilir. 3
7 İkinci yabancı dilin çağımız için gerekli olduğuna ikna olur.
8 İkinci yabancı dilde ilerlemek konusunda çaba gösterir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 30
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 67
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,68
Dersin AKTS Kredisi 3