Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gelecek Okuryazarlığı ve Eğitimi EBB 027 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yapay zeka

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. MEHMET UYMAZ
Dersi Verenler Arş.Gör.Dr. MEHMET UYMAZ,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Yiğit CEBECİ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu derste, gelecek okuryazarlığının anlamının, içeriğinin ve boyutlarının ortaya konması ve öğretmen adaylarında gelecek okuryazarlığı becerisinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Gelecek okuryazarlığı becerisinin önemi, boyutları, ilişkili olduğu alanlar; gelecek okuryazarlığı becerisinin önemini kavrama, gelecek okuryazarlığı becerisinin gelişiminde kullanılabilecek araç, gereç ve yöntemleri bilme, eğitim-öğretim sürecinde gelecek okuryazarlığı becerisinin gelişiminde kullanılabilecek etkinlikler hazırlama.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğretim programlarında yer alan gelecek ile ilgili kazanımları kavrar.
2 Dünyada ve Türkiye’de gerçekleştirilen gelecek ile ilgili araştırmaları takip eder.
3 Derslerde öğrencilere kazandırılması planlanan gelecek okuryazarlığı becerisinin boyutlarını kavrar.
4 Eğitim ile gelecek okuryazarlığı becerisinin ilişkili olduğu konuları tanımlar.
5 Öğretmenlik alanı ile gelecek okuryazarlığı becerisi arasındaki ilişkiyi kavrar.
6 Gelecek okuryazarlığı becerisine sahip olmanın eğitim-öğretim süreci açısından önemini kavrar.
7 Gelecek okuryazarlığı becerisinin gelişiminde görsel ve basılı materyallerin rolünü değerlendirir.
8 Öğrenme-öğretme sürecinde gelecek okuryazarlığı becerisinin gelişimini sağlayabilecek etkinlikler hazırlamayı öğrenir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Gelecek kavramı ve gelecek okuryazarlığı becerisi ile ilgili temel tanım ve kavramlar Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
2 Geçmişte gerçekleştirilen gelecek çalışmaları (paleofütürizm) Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
3 Dünyadaki ve Türkiye’deki gelecek okuryazarlığı üzerine gerçekleştirilen araştırmalar Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
4 Gelecek okuryazarlığı becerisinin boyutları Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
5 Gelecek okuryazarlığının ilişkili olduğu alanlar (sinema, sanat, teknoloji, sağlık, sosyal bilimler, eğitim vs.) Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
6 Gelecek okuryazarlığı becerisi ile eğitimin ilişkilendirilmesi Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
7 Gelecek okuryazarlığı becerisinin gelişiminde kullanılabilecek araç, gereç, yöntem ve teknikler Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
8 Öğretim programlarında gelecek okuryazarlığı becerisinin önemi Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
9 ARA SINAV Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
10 Gelecek ile ilgili bilim kurgu roman/hikâyeleri, filmleri ve görselleri bilme ve analiz etme Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
11 Bilim kurgu eserlerinin öğrenme-öğretme ortamlarında kullanımı Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
12 Öğrenme-öğretme sürecinde gelecek okuryazarlığı becerisinin gelişimine yönelik etkinlik örneklerini inceleme ve etkinlik tasarlama Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
13 Öğrenme-öğretme sürecinde gelecek okuryazarlığı becerisinin gelişimine yönelik etkinlik örneklerini inceleme ve etkinlik tasarlama Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
14 Geleceğe yönelik senaryolar hazırlama ve analiz etme Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
Kaynaklar
Ders Notu

Görseller, kitaplar ve sunumlar

Ders Kaynakları

İlgili kitap ve makale kaynakları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1
1 Öğretim programlarında yer alan gelecek ile ilgili kazanımları kavrar.
2 Dünyada ve Türkiye’de gerçekleştirilen gelecek ile ilgili araştırmaları takip eder. 5
3 Derslerde öğrencilere kazandırılması planlanan gelecek okuryazarlığı becerisinin boyutlarını kavrar. 5
4 Eğitim ile gelecek okuryazarlığı becerisinin ilişkili olduğu konuları tanımlar.
5 Öğretmenlik alanı ile gelecek okuryazarlığı becerisi arasındaki ilişkiyi kavrar.
6 Gelecek okuryazarlığı becerisine sahip olmanın eğitim-öğretim süreci açısından önemini kavrar.
7 Gelecek okuryazarlığı becerisinin gelişiminde görsel ve basılı materyallerin rolünü değerlendirir.
8 Öğrenme-öğretme sürecinde gelecek okuryazarlığı becerisinin gelişimini sağlayabilecek etkinlikler hazırlamayı öğrenir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 75
1. Kısa Sınav 25
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 2 28
Toplam İş Yükü 28
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 1,12
Dersin AKTS Kredisi 4