Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nitelikli Ölçme | EBB 026 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İSMAİL YILMAZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İSMAİL YILMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilgi ve bireyin niteliklerine uygun nicel ölçme araçlarının geliştirilmesi |
Dersin İçeriği | a) Tek iç değişken seçenekli çoktan seçmeli ölçme araçlarının geliştirilmesi b) İç değişken seçenekli çoktan seçmeli ölçme araçlarının geliştirilmesi c) Anlamlı iç değişken seçenekli çoktan seçmeli ölçme araçlarının geliştirilmesi d) İç değişken sıralamalı çoktan seçmeli ölçme araçlarının geliştirilmesi e) Dış değişkenli çoktan seçmeli ölçme araçlarının geliştirilmesi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1) Ölçme aracının doğrusal veya doğrusal olmadığını ayırt eder | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Mikro Öğretim, Benzetişim, | |
2 | 2) Epistemolojik seviyelere uygun ölçme aracı hazırlar | Benzetişim, Mikro Öğretim, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | 3) Soru, problem ve ispat sorularını ayırt eder | Mikro Öğretim, | |
4 | 4) Doğru seçenek sayısını belirler | Benzetişim, Mikro Öğretim, | |
5 | 5) Yanlış seçenek sayısını belirler | Mikro Öğretim, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | 6) Tek iç değişken seçenekli çoktan seçmeli ölçme aracı geliştirir | Doğru Yanlış Testleri, | |
7 | 7) İç değişken seçenekli çoktan seçmeli ölçme aracı geliştirir | Mikro Öğretim, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
8 | 8) Anlamlı iç değişken seçenekli çoktan seçmeli ölçme aracı geliştirir | Mikro Öğretim, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
9 | 9) İç değişken sıralamalı çoktan seçmeli ölçme aracı geliştirir | Mikro Öğretim, | |
10 | 10) Dış değişkenli çoktan seçmeli ölçme aracı geliştirir | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, Mikro Öğretim, | |
11 | 11) Bilgi türlerine göre farklı ölçme araçları hazırlar | Mikro Öğretim, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
12 | 12) Ölçme aracına uygun skala geliştirir | Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ölçme ve nitelikli ölçme tanımı | |
2 | Tek iç değişken seçenekli çoktan seçmeli ölçme araçlarının geliştirilmesi | |
3 | İç değişken seçenekli çoktan seçmeli ölçme araçlarının geliştirilmesi | |
4 | Anlamlı iç değişken seçenekli çoktan seçmeli ölçme araçlarının geliştirilmesi | |
5 | İç değişken sıralamalı çoktan seçmeli ölçme araçlarının geliştirilmesi | |
6 | Dış değişkenli çoktan seçmeli ölçme araçlarının geliştirilmesi | |
7 | Ara sınav | |
8 | Seçeneklere koşul atama | |
9 | Koşullu seçeneklere puan atama | |
10 | Nitelikli ölçme araçlarının bilimsel temelleri | |
11 | Farklı seçenekli ölçme araçlarının matematiksel temelleri | |
12 | Nitelikli ölçme araçlarına uygun değerlendirme yöntemi belirleme | |
13 | Seçeneklere puan atama | |
14 | Final Sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) ATILGAN HAKAN (2019). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Anı Yayıncılık 2) GÜLER NEŞE (2021) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Pegem Akademik Yayıncılık 3) GÖMLEKSİZ MÜFİT, ERKAN SERDAR (2022). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Nobel Akademik Yayıncılık 4) TEKİNDAL SATILMIŞ (2019). Okullarda Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri. Nobel Akademik Yayıncılık 5) KARİP EMİN (2015). Ölçme ve Değerlendirme. Pegem Akademik Yayıncılık 6) TURGUT M. FUAT, BAYKUL YAŞAR (2015). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Pegem Akademik Yayıncılık 7) USTAOĞLU AYŞEGÜL, DORUK KÜRŞAT (2019). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Nobel Akademik Yayıncılık 8) YILMAZ İSMAİL (2020). Adaptation of quantitative measurement tools to quantitative measurement of possibility. EDUCATIONAL RESEARCH AND REVIEWS, 15(5), 225-232., Doi: 10.5897/ERR2020.3970 9) YILMAZ İSMAİL (2020). Preparation techniques for multiple-choice possibility measurement tools (MCPMT) in education. Educational Research and Reviews, 15(1), 34-40., Doi: 10.5897/ERR2019.3851 (Yayın No: 5906894) 10) DURMUŞ SONER, BAHAR MEHMET, NARTGÜN ZEKERİYA, BIÇAK BAYRAM (2015). Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri. Pegem Akademik Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | 1) Ölçme aracının doğrusal veya doğrusal olmadığını ayırt eder | 5 |
2 | 2) Epistemolojik seviyelere uygun ölçme aracı hazırlar | 5 |
3 | 3) Soru, problem ve ispat sorularını ayırt eder | 5 |
4 | 4) Doğru seçenek sayısını belirler | 5 |
5 | 5) Yanlış seçenek sayısını belirler | 5 |
6 | 6) Tek iç değişken seçenekli çoktan seçmeli ölçme aracı geliştirir | 5 |
7 | 7) İç değişken seçenekli çoktan seçmeli ölçme aracı geliştirir | 5 |
8 | 8) Anlamlı iç değişken seçenekli çoktan seçmeli ölçme aracı geliştirir | 5 |
9 | 9) İç değişken sıralamalı çoktan seçmeli ölçme aracı geliştirir | 5 |
10 | 10) Dış değişkenli çoktan seçmeli ölçme aracı geliştirir | 5 |
11 | 11) Bilgi türlerine göre farklı ölçme araçları hazırlar | 5 |
12 | 12) Ölçme aracına uygun skala geliştirir | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |