Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | EBB 021 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA BAYRAKCI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA BAYRAKCI, |
Dersin Yardımcıları |
|
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Sürdürülebilirlik kavramını ve kullanım alanlarını kavratmak, sürdürülebilir kalkınma ve eğitim ilişkisinin tespit edilmesini sağlamak, Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını inceletmek ve bu alanda öğrencilere bilgi, beceri, tutum ile davranışlar kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Ekonomi ve temel kavramlar, Eğitim ve ekonomi ilişkisi, Kalkınma ve eğitim ilişkisi, Ulusal ve uluslararası kalkınma planlarının incelenmesi, Küreselleşme ve eğitim ilişkisi, Küreselleşme ve sürdürülebilirlik ilişkisi, Sürdürülebilirlik ve temel kavramlar, Sürdürülebilirliğin teorik temelleri, Sürdürülebilirlikle ilgili ulusal ve uluslararası raporların incelenmesi, TBL yaklaşımına göre sürdürülebilir kalkınma ve eğitim, Küresel Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları, Sürdürülebilir kalkınma ve eğitime ilişkin ulusal ve uluslararası örnek olayların incelenmesi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitim ve ekonomi ilişkisini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Eğitim ve kalkınma ilişkisini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
3 | Eğitim ve küreselleşme ilişkisini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
4 | Küreselleşme ve sürdürülebilirlik ilişkisini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Sürdürülebilirliğin teorik temellerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
6 | Sürdürülebilir kalkınma ve eğitim ilişkisini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
7 | Sürdürülebilir kalkınma ve eğitime ilişkin örnek verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve temel kavramlar | |
2 | Eğitim ve ekonomi ilişkisi | |
3 | Ulusal ve uluslararası kalkınma planlarının incelenmesi | |
4 | Küreselleşme, eğitim ve sürdürülebilirlik ilişkisi | |
5 | Sürdürülebilirliğe ilişkin temel kavramlar ve teorik temeller | |
6 | Çevresel sürdürülebilirlik | |
7 | Ekonomik sürdürülebilirlik | |
8 | Sosyo-kültürel sürdürülebilirlik | |
9 | Birleşmiş Milletler Sürdürülebilirlik Gündemi: Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
10 | Birleşmiş Milletler Sürdürülebilirlik Gündemi: Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
11 | Sürdürülebilirlikle ilgili ulusal ve uluslararası raporların incelenmesi | |
12 | Sürdürülebilir kalkınma ve eğitime ilişkin ulusal ve uluslararası örneklerin incelenmesi | |
13 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarına yönelik faaliyet tasarımı | |
14 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarına yönelik faaliyet tasarımı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Eğitim ve ekonomi ilişkisini açıklar. | |
2 | Eğitim ve kalkınma ilişkisini açıklar. | |
3 | Eğitim ve küreselleşme ilişkisini açıklar. | |
4 | Küreselleşme ve sürdürülebilirlik ilişkisini açıklar. | |
5 | Sürdürülebilirliğin teorik temellerini bilir. | |
6 | Sürdürülebilir kalkınma ve eğitim ilişkisini açıklar. | |
7 | Sürdürülebilir kalkınma ve eğitime ilişkin örnek verir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 30 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |