Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Güçlüğü | EBB 019 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi UĞUR YASSIBAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi UĞUR YASSIBAŞ, MEHMET RAZGATLIOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrencilerin aşağıda belirtilen özelliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır. 1) öğrenme güçlüğü olan bireyler, 2) disleksi, disgrafi, dispraksi, diskalkuli 3) nedenleri, yaygınlık ve görülme sıklığı, 4) gelişimsel ve eğitsel özellikleri, 5) Öğrenme güçlüğü olan bireylerin ailelerine yönelik hizmetler, destekler ve yasal haklar |
Dersin İçeriği | Öğrenme güçlüğü olan bireyler; sınıflandırma: eğitsel, psikolojik, tıbbi; yaygınlık ve görülme sıklığı; nedenleri, tıbbi, gelişimsel ve eğitsel özellikleri; akademik ve akademik olmayan özellikler; eğitim-öğretim ortamları; öğrenme güçlüğü olan bireye ve ailelerine yönelik tutumlar; ailelere sunulan hizmetler, yasal haklar |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenme güçlüğü olan bireyleri tanımlar. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, | |
2 | Öğrenme güçlüklerinin biyolojik nedenlerini tartışır. | Rol Oynama, | |
3 | Öğrenme güçlüğü olan bireyleri sınıflandırır (disleksi, diskalkuli, disgrafi, dispraksi).. | Rol Oynama, Anlatım, | |
4 | Öğrenme güçlüğü olan bireylerin eğitim-öğretim ortamlarını açıklar. | Anlatım, | |
5 | Öğrenme güçlüğü olan bireyler için geliştirilen yardımcı teknolojileri anlatır. | Anlatım, | |
6 | Öğrenme güçlüğü olan bireylerin sahip olduğu yasal hakları açıklar. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Öğrenme güçlüğü olan bireylerin ailelerine sunulan hizmetleri tartışır. | Problem Çözme, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrenme nedir? Öğrenmeye biyolojik bakış açısı | |
2 | Öğrenme güçlüğü nedir, ne değildir? | |
3 | Öğrenme güçlüğü tanımların tarihsel gelişimi | |
4 | Öğrenme güçlüklerinin sınıflandırılması | |
5 | Disleksi nedir? | |
6 | Disleksiye sahip bireylerin özellikleri ve eğitimsel stratejiler | |
7 | Disgrafi nedir? | |
8 | Disgrafiye sahip bireylerin özellikleri ve eğitimsel stratejiler | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Diskalkuli nedir? | |
11 | Diskalkuliye sahip bireylerin özellikleri ve eğitimsel stratejiler | |
12 | Dispraksi nedir? Tanımlanması, özellikleri ve eğitimsel stratejiler | |
13 | Öğrenme güçlüklerinin tanımlanmasında kullanılan testler ve değerlendirme | |
14 | Öğrenme güçlüğü olan bireylere ve ailelerine yönelik tutumlar ve yasal haklar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Melekoğlu, M. A. (2017). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar. Ankara, Vize akademik. Kırcaali-İftar, G. (2002). Öğrenme güçlükleri. Özel eğitim, 57-68. |
Sıra | EĞİTİM FAKÜLTESİ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X |
Sıra | SINIF ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI (ESKİ PLAN) Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | ||||||
3 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | ||||||
4 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | ||||||
5 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
6 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | ||||||
7 | Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | ||||||
8 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
9 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | ||||||
12 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | ||||||
13 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | ||||||
14 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | ||||||
15 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. |
Sıra | SINIF ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI (YENİ PLAN) Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır, bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır, bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | X | |||||
3 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | X | |||||
4 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | X | |||||
5 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
7 | Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | X | |||||
8 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
9 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | X | |||||
12 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | X | |||||
13 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | X | |||||
14 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
15 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenme güçlüğü olan bireyleri tanımlar. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Öğrenme güçlüklerinin biyolojik nedenlerini tartışır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Öğrenme güçlüğü olan bireyleri sınıflandırır (disleksi, diskalkuli, disgrafi, dispraksi).. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Öğrenme güçlüğü olan bireylerin eğitim-öğretim ortamlarını açıklar. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Öğrenme güçlüğü olan bireyler için geliştirilen yardımcı teknolojileri anlatır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Öğrenme güçlüğü olan bireylerin sahip olduğu yasal hakları açıklar. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Öğrenme güçlüğü olan bireylerin ailelerine sunulan hizmetleri tartışır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 45 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 93 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |