Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitimde Drama EBB 007 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Mehmet KUMRU

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Drama ve yaratıcı dramanın temel kavramlarını; yaratıcı dramanın aşamalarını, boyutlarını ve öğelerini; rol oynama ve doğaçlamayı açıklar. Yaratıcı dramanın tarihçesini bilir. Eğitimde dramanın uygulama basamakları bilir. Yaratıcı drama ders planını hazırlar ve uygular.

Dersin İçeriği

Drama ve yaratıcı dramanın temel kavramları (drama, yaratıcılık, yaratıcı drama, oyun ve tiyatro pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama, eylem, dramatik oyun, çocuk tiyatrosu, kukla, pandomim vb.); yaratıcı dramanın aşamaları, boyutları ve öğeleri; rol oynama ve doğaçlama; yaratıcı dramanın tarihçesi; toplumsal olaylar ve yaratıcı drama ilişkisi; eğitimde dramanın uygulama basamakları; eğitimde dramada yararlanılabilecek kaynaklar; yaratıcı drama ders planının hazırlanması ve uygulanması; dramanın bireysel ve sosyal gelişime katkısı

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Drama öğretmeni ve liderinin niteliklerini ifade eder. Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
2 Drama etkinliklerine katılabilmek için gerekli olan bilişsel süreç ve becerileri uygular. Soru-Cevap, Anlatım,
3 Resmi-özel okul öncesi eğitim kurum ve anaokullarının eğitim ortamlarını dramaya uygunluk açısından analiz eder. Örnek Olay, Beyin Fırtınası,
4 Dramada kullanılan özel teknikleri kullanarak drama etkinliklerini yapılandırır. Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası,
5 Okul öncesi eğitime yönelik özgün drama etkinlikleri üretir. Beyin Fırtınası, Anlatım,
6 Dramanın tarihsel sürecini bilir Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Drama ve yaratıcı dramanın temel kavramları Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
2 Yaratıcı dramanın aşamaları Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Yaratıcı dramanın aşamaları Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Yaratıcı dramanın boyutları ve öğeleri Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Yaratıcı dramanın tarihçesi Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Toplumsal olaylar ve yaratıcı drama ilişkisi Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Eğitimde dramanın uygulama basamakları Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Eğitimde dramanın uygulama basamakları Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
9 Ara sınav Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Eğitimde dramada yararlanılabilecek kaynaklar Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Dramanın bireysel ve sosyal gelişime katkısı Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Yaratıcı drama ders planının hazırlanması ve uygulanması Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Yaratıcı drama ders planının hazırlanması ve uygulanması Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Yaratıcı drama ders planının hazırlanması ve uygulanması Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1.Adıgüzel, Ö. Eğitimde Yaratıcı Drama. Yapı Kredi Yayınları.

2. Önder, A. (2011). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Nobel Yayın Dağıtım

3.Gönen, M. (2010).Çocuk Eğitiminde Yaratıcı Drama. Epsilon Yayınevi

4.Öğrenciler tarafından ulaşılabilir tüm yazılı ve elektronik kaynaklar.

5. İlköğretimde Drama: Kuram ve Uygulama, Editör(ler) : Ruken Akar Vural John W. Somers , Pegem Yayınevi, 2015, Ankara.

6. Pantomime Drama, Editör(ler) : Ulvi Arı Maya Akademi Yayınevi, 2015, Ankara.

7.Kuramdan Uygulamaya İlköğretimde Drama Oyun ve İşleniş Örnekleriyle Editör(ler): Engin Karadağ, Anı Yayıncılık, 2015, Ankara.

8. San, İ. (1997). Drama Maske Müze. Türk-Alman Kültür İşleri Kurulu Yayınları

9. Rooyackers, P. (2017). İlköğretim Derslreinde 101 Drama Oyunu. Nar Yayınları

10. Nalbur Taşdemir.V. (2013). İlköğretimde Drama Oyunları İle Türkçe, Matematik, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Fen Ve Teknoloji Derslerinin Öğretimi-Kolektif. Kök Yayınevi

Sıra EĞİTİM FAKÜLTESİ Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
Sıra OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI (YENİ PLAN) Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak düzeyde teorik ve metodolojik bilgiye sahiptir. X
2 Çocuğun gelişim alanlarını tüm boyutlarıyla kapsamlı bir şekilde kavrar. X
3 Bireysel farklılıkları dikkate alarak çocuklara uygun eğitim ortamları hazırlar, öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür, uygun öğrenme yaklaşımlarını kullanır ve değerlendirir. X
4 Çocuk eğitimine uygun uygulamalı etkinlikler geliştirir, planlar hazırlar, materyaller oluşturur ve bunları uygular. X
5 Farklı gelişim gösteren çocukları tanır, özelliklerini bilir ve bu çocukları evde ve okulda desteklemek için özel uygulamalar yapar. X
6 Öz değerlendirme yapar ve kişisel ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılır. X
7 Alanıyla ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bunları takip eder. X
8 Türkçeyi kurallarına uygun kullanır ve bu çerçevede çocuklarla etkili iletişim kurar. X
9 Çocukların gelişimini desteklemek için teknolojiyi her yönüyle etkin kullanmayı ve çocuklara kullanma fırsatları sunmayı öğrenir. X
10 Alanındaki mesleki eğitim ve kariyer kaynaklarını takip edebilecek ve ilgili konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. X
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve kültürel değerlerin korunması ilkesiyle hareket eder, çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında doğru davranır. X
12 Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahiptir ve bu becerileri yeni bilgilere erişmek için kullanır. X
13 Toplumsal ve politik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, demokratik ve aktif katılım taahhüdüne dayalı olarak sivil hayata katılır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Drama öğretmeni ve liderinin niteliklerini ifade eder. 3
2 Drama etkinliklerine katılabilmek için gerekli olan bilişsel süreç ve becerileri uygular.
3 Resmi-özel okul öncesi eğitim kurum ve anaokullarının eğitim ortamlarını dramaya uygunluk açısından analiz eder.
4 Dramada kullanılan özel teknikleri kullanarak drama etkinliklerini yapılandırır.
5 Okul öncesi eğitime yönelik özgün drama etkinlikleri üretir.
6 Dramanın tarihsel sürecini bilir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Performans Görevi (Uygulama) 40
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 14 28
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Final 1 10 10
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 10 10
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
Dersin AKTS Kredisi 4