Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk Psikolojisi | EBB 002 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | MEHMET RAZGATLIOĞLU |
Dersi Verenler | MEHMET RAZGATLIOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının çocuk psikolojisinin gereğini ve önemini kavramalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri; doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; aile yapısı içinde çocuk; okul sistemi içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri; özel gereksinimleri olan çocuklar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğretmen adayları, çocukların psikolojik özelliklerine yönelik kavramları, kuramları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Öğretmen adayları çocukların psikolojik sağlıklarını etkileyebilecek temel faktörleri tanır ve sınıflandırabilir. | Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, | |
3 | Öğretmen adayları çocukların duygu, düşünce ve davranış problemlerini belirlemeye yönelik teknikleri uygulayabilir. | Problem Çözme, Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuk gelişiminin doğası | Denise Boyd & Helen Bee (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbuk: Kaknüs Yayıncılık |
2 | Çocuk gelişiminin doğası | Denise Boyd & Helen Bee (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbuk: Kaknüs Yayıncılık |
3 | Biyolojik gelişim | Denise Boyd & Helen Bee (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbuk: Kaknüs Yayıncılık |
4 | Biyolojik gelişim | Denise Boyd & Helen Bee (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbuk: Kaknüs Yayıncılık |
5 | Fiziksel gelişim | Denise Boyd & Helen Bee (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbuk: Kaknüs Yayıncılık |
6 | Fiziksel gelişim | Denise Boyd & Helen Bee (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbuk: Kaknüs Yayıncılık |
7 | Algısal gelişim | Denise Boyd & Helen Bee (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbuk: Kaknüs Yayıncılık |
8 | Ara Sınav | Denise Boyd & Helen Bee (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbuk: Kaknüs Yayıncılık |
9 | Biliş ve dil | Denise Boyd & Helen Bee (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbuk: Kaknüs Yayıncılık |
10 | Biliş ve dil | Denise Boyd & Helen Bee (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbuk: Kaknüs Yayıncılık |
11 | Sosyo duygusal gelişim | Denise Boyd & Helen Bee (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbuk: Kaknüs Yayıncılık |
12 | Sosyo duygusal gelişim | Denise Boyd & Helen Bee (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbuk: Kaknüs Yayıncılık |
13 | Gelişimin sosyal bağlamları | Denise Boyd & Helen Bee (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbuk: Kaknüs Yayıncılık |
14 | Gelişimin sosyal bağlamları | Denise Boyd & Helen Bee (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbuk: Kaknüs Yayıncılık |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi. Yörükoğlu, A. (1993). Çocuk Ruh Sağlığı Bee, H. & D. Boyd (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbul: Kaknüs Yayıncılık Sandrock, J.W. (2021). Çocuk Gelişimi. Ankara: Nobel Yayıncılık
|
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Öğretmen adayları, çocukların psikolojik özelliklerine yönelik kavramları, kuramları bilir. | 3 |
2 | Öğretmen adayları çocukların psikolojik sağlıklarını etkileyebilecek temel faktörleri tanır ve sınıflandırabilir. | 3 |
3 | Öğretmen adayları çocukların duygu, düşünce ve davranış problemlerini belirlemeye yönelik teknikleri uygulayabilir. | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 2 | 32 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 32 | 32 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |