Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kariyer Planlama ve Geliştirme | EFG 009 | 0 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HÜLYA PEKOLUN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilgi ve becerilerini uygulama dönüşümünü sağlayabilecek planlamaların yapılabilmesi. Geleceğe yön verebilecek mesleklerin, bireylerin kariyer planlamalarında yer verilmesinin sağlanması. |
Dersin İçeriği | İş, meslek, kariyer ve uzmanlığın tanım bilgileri. Kariyer aşamaları ve her bir aşamanın temel bilgileri. Kariyer aşamalarının zamansal planlaması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders işlenişi ve değerlendirme yöntemlerinin tanıtılması | |
2 | Temel kavram bilgileri | |
3 | Geleceğe yön verecek öğretmenlik kariyer disiplin tanıtımı (lineer olmayan ölçme ve değerlendirme) | |
4 | Geleceğe yön verecek öğretmenlik kariyer disiplin tanıtımı (yapay zeka) | |
5 | Geleceğe yön verecek öğretmenlik kariyer disiplin tanıtımı (makinaların iletişim dili olaraK "TÜRKÇE") | |
6 | Bireysel akılsal fonksiyonların kariyer aşalarındaki yeri ve önemi | |
7 | Adaptif öğrenen sistemlerin kariyer aşalarındaki yeri ve önemi | |
8 | Kontrol teorilerinin kariyer aşalarındaki yeri ve önemi | |
9 | Operasyonel(verimlilik) araştırmanın kariyer aşalarındaki yeri ve önemi | |
10 | Organizasyonun kariyer aşalarındaki yeri ve önemi | |
11 | Enformasyon teorilerinin kariyer aşalarındaki yeri ve önemi | |
12 | Sibernetiğin kariyer aşalarındaki yeri ve önemi | |
13 | Sistem modellerinin kariyer aşalarındaki yeri ve önemi | |
14 | Kariyer planlaması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sabis sistemi (dökümanlar) |
Ders Kaynakları | Özenli, Sertaç (1999). İlmi Sohbetler Özenli, Sertaç (1994). İlim ve Teknolojinin Olumlu İlkeleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
3. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 66 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |