Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Okuma ve Beyin | SAU 755 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DURSUN AKSU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Elife Nur Saydam |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı okuma-beyin ilişkisini dikkate alarak okumanın sağlıklı gelişimini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Okuma ve beyin ile ilgili temel kavramları bilir. Okumanın nörolojik sürecini inceleyerek okuma-beyin ilişkisini kavrar. Okuma sorunlarını ve çözüm yollarını bilir ve uygular. Okuma atmosferi oluşturmak ve alışkanlığı kazanmak için gerekli bilgi ve becerilere sahip olur. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okuma ve beyinle ilgili temel kavramları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Okumanın nöro-biyolojik süreçlerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Beyin temelli öğrenmenin okuma becerisinin gelişimine katkılarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Okuma sorunlarını ve çözüm yollarını öğrenir ve tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
5 | Okuma atmosferi oluşturma ve okuma alışkanlığı kazanma yollarını araştırır. | Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okuma ve beyinle ilgili temel kavramları bilir. | |
2 | Okuma ve beyinle ilgili temel kavramları bilir. | |
3 | Okumanın nöro-biyolojik süreçleri | |
4 | Okumanın nöro-biyolojik süreçleri | |
5 | Okumanın nöro-biyolojik süreçleri | |
6 | Beyin temelli öğrenme ve okuma | |
7 | Beyin temelli öğrenme ve okuma | |
8 | Okuma sorunları ve çözüm yolları | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Okuma sorunlarını ve çözüm yolları | |
11 | Okuma sorunlarını ve çözüm yolları | |
12 | Okuma atmosferi oluşturma | |
13 | Okuma alışkanlığı kazandırma | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Dehaene, S. (2014). Beyin Nasıl Okur. İstanbul: Alfa Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Okuma ve beyinle ilgili temel kavramları bilir. | |
2 | Okumanın nöro-biyolojik süreçlerini kavrar. | |
3 | Beyin temelli öğrenmenin okuma becerisinin gelişimine katkılarını bilir. | |
4 | Okuma sorunlarını ve çözüm yollarını öğrenir ve tasarlar. | |
5 | Okuma atmosferi oluşturma ve okuma alışkanlığı kazanma yollarını araştırır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |