Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Medya Okuryazarlığı | SAU 753 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALPARSLAN OKUR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin günlük hayatta ve derslerinde medya ve medya araçlarını etkili şekilde kullanmalarını sağlamak, medya okuryazarlığı hakkında öğrencileri bilgilendirmek. |
Dersin İçeriği | Medya araçlarını tanıyarak derslerde medya araçlarından nasıl faydalanılacağını açıklamak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Medya ve medya araçları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Günümüzde kullanılan medya araçlarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Medyanın önemi ve topluma etkisini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Medya araçlarının kullanımını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Amaca uygun medya aracı seçimi yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Okuma, yazma ve okuryazarlık kavramlarını tanır. | Anlatım, | |
7 | 21.yüzyılda okuryazarlık türlerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Görsel okuryazarlık kavramını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
9 | Elektronik okuryazarlık kavramını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
10 | Metin türlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
11 | Medya okuryazarlığı kavramını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
12 | Medya okuryazarlığı kuramsal çerçeveyi kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
13 | Medya okuryazarlığının amacını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
14 | Medya okuryazarlığının kullanım alanlarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
15 | Genel değerlendirme yapar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Medya ve medya araçları | Ders notu (1.bölüm) okunacak |
2 | Günümüzde medya araçları | Ders notu (1.bölüm) okunacak |
3 | Medyanın önemi ve topluma etkisi | Ders notu (1.bölüm) okunacak |
4 | Medya araçlarının kullanımı | Ders notu (2.bölüm) okunacak |
5 | Amaca uygun medya aracı seçimi | Ders notu (2.bölüm) okunacak |
6 | Okuma, yazma ve okuryazarlık kavramları | Ders notu (2.bölüm) okunacak |
7 | 21.yüzyılda okuryazarlık | Ders notu (3.bölüm) okunacak |
8 | Görsel okuryazarlık | Ders notu (3.bölüm) okunacak |
9 | Elektronik okuryazarlık | Ders notu (3.bölüm) okunacak |
10 | Metin türleri | Ders notu (4.bölüm) okunacak |
11 | Medya okuryazarlığı kavramı | Ders notu (4.bölüm) okunacak |
12 | Medya okuryazarlığı kuramsal çerçeve | Ders notu (4.bölüm) okunacak |
13 | Medya okuryazarlığının amacı | Ders notu (4.bölüm) okunacak |
14 | Medya okuryazarlığının kullanım alanları | Ders notu (5.bölüm) okunacak |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Medya okuryazarlığı dersi notları |
Ders Kaynakları | Taşkıran, Nurdan (2006).Medya Okuryazarlığına Giriş. Ankara: Beta Yay. İnal,Kemal (2009). Medya Okuryazarlığı El kitabı. Ankara: Ütopya Yay. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Medya ve medya araçları tanır. | |
2 | Günümüzde kullanılan medya araçlarını tanır. | |
3 | Medyanın önemi ve topluma etkisini tanır. | |
4 | Medya araçlarının kullanımını kavrar. | |
5 | Amaca uygun medya aracı seçimi yapar. | |
6 | Okuma, yazma ve okuryazarlık kavramlarını tanır. | |
7 | 21.yüzyılda okuryazarlık türlerini kavrar. | |
8 | Görsel okuryazarlık kavramını tanır. | |
9 | Elektronik okuryazarlık kavramını tanır. | |
10 | Metin türlerini tanır. | |
11 | Medya okuryazarlığı kavramını kavrar. | |
12 | Medya okuryazarlığı kuramsal çerçeveyi kavrar. | |
13 | Medya okuryazarlığının amacını kavrar. | |
14 | Medya okuryazarlığının kullanım alanlarını kavrar. | |
15 | Genel değerlendirme yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |