Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Otantik Öğrenme Uygulamaları | SAU 752 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA BEKTAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Fatih Selim SELLÜM |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin otantik öğrenmeye uygun etkinlikler geliştirmesi ve öğrencilere yönelik öğrenme öğretme ortamları oluşturmayı öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriği, Otantik Öğrenme, Otantik Öğrenme ve temel ilkelerini, Otantik Öğrenme basamaklarının belirlenmesi, Otantik Öğrenmeye yönelik etkinlikleri geliştirmek ve değerlendirme çalışmaları yapmaktan oluşmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Otantik Öğrenmenin içeriğini kavrar. | Tartışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
2 | Otantik Öğrenmenin ögelerini öğretim ile ilişkilendirir. | Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
3 | Otantik Öğrenmeye yönelik uygulamaları geliştirip uygular. | Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Geliştirdiği Otantik Öğrenme uygulamasını sunar. | Tartışma, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrenme Kuramları | |
2 | Otantik Öğrenmenin Gerekliliği ve Önerileri | |
3 | Otantik Öğrenme ve Temel İlkeleri | |
4 | Otantik Öğrenmenin Basamakları | |
5 | Otantik Bağlam | |
6 | Otantik Etkinlik | |
7 | Uzman Performansı | |
8 | Çoklu Bakış Açıları ve Roller | |
9 | Ara Sınav | |
10 | İşbirliği | |
11 | Yansıtma (Reflection) | |
12 | Açık Bir Şekilde Dile Getirme (Articulation) | |
13 | Bire Bir Yetiştirme ve Yapılandırılmış Destek (Coaching and Scaffolding) | |
14 | Otantik Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Bektaş, M ve Horzum, M. B. (2012). Otantik Öğrenme. Ed.: Bahri Ata. Pegem Akademi Yayıncılık. Herrington, J. (2006). Authentic learning environments in higher education. IGI Global. Herrington, J. (2006). Authentic e-learning in higher education: Design principles for authentic learning environments and tasks. Herrington, A., & Herrington, J. (2007). Authentic mobile learning in higher education. Kim, K. J., & Bonk, C. J. (2006). The future of online teaching and learning in higher education. Educause quarterly, 29(4), 22-30. Bonk, C. J., Kim, K. J., & Zeng, T. (2006). Future directions of blended learning in higher education and workplace learning settings. Handbook of blended learning: Global perspectives, local designs, 550-567. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Otantik Öğrenmenin içeriğini kavrar. | |
2 | Otantik Öğrenmenin ögelerini öğretim ile ilişkilendirir. | |
3 | Otantik Öğrenmeye yönelik uygulamaları geliştirip uygular. | |
4 | Geliştirdiği Otantik Öğrenme uygulamasını sunar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |