Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Medya ve Öğrenme | SAU 210 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SELÇUK SIRRI TERCAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders günümüzde yaygın olarak kullanılmaya başlayan sosyal medyanın eğitimde kullanım alanlarının geliştirilmesi, eğitimcilerin mevcut ders içeirklerini sosyal medya ile entegre hale getirebilecek mesleki ve teknik becerilerin geliştirilmesini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Ders kapsamında sosyal medyanın tanıtımı yapılarak, eğitimde kullanım alanları ve sosyal medya ile ilgili öğrenme teorileri sunulacaktır. Günümüzde kullanılan sosyal medya araçları tanıtıldıktan sonra bu araçların öğrencilerin alanlarına yönelik eğitsel içerik geliştirmeleri için kullanması sağlanacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal medyayı tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sosyal medya türlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
3 | Sosyal öğrenme teorilerini açıklar | Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Eğitsel amaçlı kullanılabilecek sosyalmedya türlerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Sosyal medya araçlarını eğitsel amaçlarla kullanır | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal medya kavramı | |
2 | Sosyal Medya türleri | |
3 | Sosyal ağlar | |
4 | Sosyal öğrenme teorileri | |
5 | Öğrenmenin sosyal biçimleri | |
6 | Gruplarda öğrenme | |
7 | Ağlarda öğrenme | |
8 | Kümelerde öğrenme | |
9 | Eğitimde sosyal medya uygulamaları - Sosyal ağlar | |
10 | Eğitimde sosyal medya uygulamaları - Mikrobloglar | |
11 | Eğitimde sosyal medya uygulamaları - Döküman Paylaşım servisleri | |
12 | Eğitimde sosyal medya uygulamaları - Çokluortam paylaşım servisleri | |
13 | Yapılan uygulamaların sunumu | |
14 | Yapılan uygulamaların sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Teaching Crowds, Dron,J ve Anderson, J, Athabasca University Press, Athabasca |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Sosyal medyayı tanımlar | |
2 | Sosyal medya türlerini açıklar | |
3 | Sosyal öğrenme teorilerini açıklar | |
4 | Eğitsel amaçlı kullanılabilecek sosyalmedya türlerini tanımlar | |
5 | Sosyal medya araçlarını eğitsel amaçlarla kullanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
2. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 2 | 15 | 30 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |