Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitsel Oyun Tasarımı | SAU 207 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Oyunların tarihsel gelişimini bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Oyunları değerlendirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Eğitsel oyunları tanımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Eğitsel oyun senaryosu oluşturur | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
5 | Eğitsel oyun tasarlar | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
6 | Eğitsel oyun geliştirir | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı ve Genel İşleyiş Hakkında Bilgilendirme | |
2 | Oyun ve Öğretimin Birleşimi, Öğrence | |
3 | Oyun ve Öğrenme Üzerine Yapılmış Araştırmalar | |
4 | Programlama Terminolojisi Gözden Geçirme | |
5 | Android İşletim Sistemi ve Uygulamalarına Bakış | |
6 | AppInventor ile Uygulama Geliştirme 1 | |
7 | AppInventor ile Uygulama Geliştirme 2 | |
8 | AppInventor ile Uygulama Geliştirme 3 | |
9 | AppInventor ile Uygulama Geliştirme 4 | |
10 | Öğrenci Projelerinin Geliştirilmesi | |
11 | Öğrenci Projelerinin Geliştirilmesi | |
12 | Öğrenci Projelerinin Geliştirilmesi | |
13 | Öğrenci Projelerinin Sunumu | |
14 | Öğrenci Projelerinin Sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | (1) Aytaç KAYA´nın ders notları (2) Eğitsel Dijital Oyunlar: Kuram, Tasarım ve Uygulama, Mehmet Akif Ocak, Pegem, (2013) |
Ders Kaynakları | (1) Gee, J. P. (2003). What video games have to teach us about learning and literacy. New York: Palgrave Macmillan. (2) Sandford, R., Ulicsak, M., Facer, K., & Rudd, T. (2006). Teaching with games. COMPUTER EDUCATION-STAFFORD-COMPUTER EDUCATION GROUP-, 112, 12. (3) Klopfer, E. (2008). Augmented learning research and design of mobile educational games. Cambridge, Mass.: MIT Press. (4) Wolber, D., Abelson, H., Spertus, E., Looney, L. (2011). App Inventor. Create your own Android apps. New York: O’Reilly Media |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Oyunların tarihsel gelişimini bilir | |
2 | Oyunları değerlendirir | |
3 | Eğitsel oyunları tanımlar | |
4 | Eğitsel oyun senaryosu oluşturur | |
5 | Eğitsel oyun tasarlar | |
6 | Eğitsel oyun geliştirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 60 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 35 | 35 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |