Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
18. Yüzyıl Batı Felsefesi | FEL 333 | 5 | 4 + 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. MERVE ERTENE |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. MERVE ERTENE, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencinin Aydınlanma felsefesinin ortaya çıkışını, genel özelliklerini ve temel bakış açısını, temsilcilerini, değerlerini, eğilimlerini, kavramlarını öğrenmesini, anlamasını, tartışmasını, Aydınlamanın felsefe tarihindeki yerini kavramasını sağlamak. |
Dersin İçeriği | İskoç Aydınlanması'nın temsilcisi Hume'un, Alman Aydınlaması'nın temsilcisi ve genel olarak Aydınlanma felsefesinin kurucusu kabul edilen Kant'ın felsefeleri filozofların metinlerine dayanarak tanıtılır, tarihsel bağlamı içinde değerlendirilir, tartışılır ve yorumlanır; Aydınlanma'nın hümanizm, rasyonelizm, deizm, ilerlemecilik, özgürlük gibi temel kavramları ve bu kavramlar etrafında gelişen tartışmalar aktarılır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hume'un Aydınlanma'daki rolünü açıklamak | ||
2 | Hume'un Kant'a etkisini yorumlamak. | ||
3 | Kant'ın felsefe tarihindeki yerini ve önemini açıklamak | ||
4 | Kant epistemolojisinin devrimsel karakterini açıklamak | ||
5 | Aydınlanmanın temel kavramlarını ve bakış açısını ayırt etmek |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Aydınlanma tanımı, tarihsel, bilimsel, sosyo-politik arkaplanı, temel kavramları | |
2 | Aydınlanma tanımı, tarihsel, bilimsel, sosyo-politik arkaplanı, temel kavramları | |
3 | Hume Felsefesi | |
4 | Hume Felsefesi | |
5 | Kant Felsefesi | |
6 | Kant Felsefesi | |
7 | Kant Felsefesi | |
8 | Kant Felsefesi | |
9 | Kant Felsefesi | |
10 | Kant Felsefesi | |
11 | Kant Felsefesi | |
12 | Kant Felsefesi | |
13 | Kant Felsefesi | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları | Hume-İnsanın Anlama Yetisi Üzerine Bir Soruşturma, İş Bankası Hume- İnsan Doğası Üzerine Bir İnceleme Kant- Gelecekte Bir Bilim Olarak Ortaya Çıkabilecek Her Metafiziğe Prolegomena, Türkiye Felsefe Kurumu Ahmet Ayhan Çitil- Kant Okumaları Birinci Kritik, Dergah Bülent Gözkan, Kant'ın Şemsiyesi, YKY Paul Guyer, Kant, çev. Deniz Soysal, Say Allen Wood, Kant, çev. Aliye Kovanlıkaya, Alfa |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |