Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İslam Düşüncesinde Felsefe II FEL 236 4 4 + 0 4 5
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ENDER BÜYÜKÖZKARA
Dersi Verenler Doç.Dr. ENDER BÜYÜKÖZKARA,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Klasik dönem İslam felsefesini konu, kavram ve düşünürleri ile kavramak

Dersin İçeriği

Ebu’l-Berekat el-Bağdadî, Sühreverdî, Sühreverdî ve İşrakî gelenek, İbn Meymun, Abdüllatif el-Bağdadî, Tasavvuf ve İbnü’l-Arabî, Nasirüddin Tusî, Celalüddin ed-Devvanî, İbn Haldun

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Klasik dönem İslam felsefesini konu, kavram ve düşünürleri ile kavrar
2 Felsefe sorunlarını tarihsel ve kültürel birikimle birlikte anlayabilir
3 Klasik dönem düşünürleri hakkında yargıda bulunur
4 Ortaçağ felsefesi hakkında değerlendirme yapabilir
5 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilir, yöntem geliştirebilir.
6 Çalışma alanında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilir, çözebilir ve gerektiğinde yönlendirebilir
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ebu’l-Berekat el-Bağdadî
2 Sühreverdî
3 Sühreverdî ve İşrakî gelenek
4 İbn Meymun
5 Abdüllatif el-Bağdadî
6 Tasavvuf ve İbnü’l-Arabî
7 Tasavvuf ve İbnü’l-Arabî
8 Tasavvuf ve İbnü’l-Arabî
9 ARASINAV
10 Nasirüddin Tusî
11 Nasirüddin Tusî
12 Celalüddin ed-Devvanî
13 Celalüddin ed-Devvanî
14 İbn Haldun
Kaynaklar
Ders Notu

Öğretim elemanının ders notları

Ders Kaynakları

Mehmet Bayrakdar, İslâm Felsefesine Giriş, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları

Mahmut Kaya, İslâm Filozoflarından Felsefe Metinleri, Klasik Yayınları

Mehmet Bayrakdar (ed.), İslâm Düşünce Tarihi, Anadolu Üniversitesi Yayınları

Ahmet Arslan, İslâm Felsefesi Üzerine, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları

Necip Taylan, Anahatlarıyla İslâm Felsefesi, Ensar Neşriyat

Macit Fahri, İslâm Felsefesi Tarihi, İklim Yayınları

Henry Corbin, İslâm Felsefesi Tarihi, İletişim Yayınları Yayınları

T. J. De Boer, İslâm’da Felsefe Tarihi, Anka Yayınları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır.
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır.
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir.
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler.
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir.
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler.
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar.
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır.
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler.
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Ara Sınav 1 7 7
Kısa Sınav 2 2 4
Final 1 7 7
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
Dersin AKTS Kredisi 5