| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | EBB 004 | 0 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SÜLEYMAN DEMİR |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. SÜLEYMAN DEMİR, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Ölçme kavramını ve çeşitlerini açıklar ve örnekler verir. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 2 | Değerlendirme kavramını ve türlerini açıklar ve örnek verir. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 3 | Ölçek çeşitlerini yorumlar ve aralarındaki farklılıkları tartışır. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 4 | Ölçmede hata türlerini yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
| 5 | Bir ölçme aracında bulunması gerekli özellikleri (geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık) tartışır. | Anlatım, | Sınav, |
| 6 | Ölçmede geçerlik ve güvenirlik arsındaki ilişkiyi açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
| 7 | Ölçme tekniklerini (yazılı sınavlar, çoktan seçmeli testler, doğru yanlış testleri, kısa cevap testleri, sözlü sınavlar) bütün özellikleri ile tartışır. | Anlatım, | Sınav, |
| 8 | Test planını hazırlar. | Anlatım, | Sınav, |
| 9 | Test analizlerini (güçlük indeksi ve ayırt edicilik gücü) bilir ve test sorularının güçlük indekslerini ve ayırt ediciliklerini hesaplar. | Anlatım, | Sınav, |
| 10 | Merkezi yığılma ölçülerinin(mod, medyan, aritmetik ortalama) ve merkezi dağılım ölçülerinin (ranj, standart sapma, çeyrek sapma, normal dağılım hesaplamalarını yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
| 11 | Test geliştirme tekniklerini kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Ölçme kavramını ve çeşitlerini açıklar ve örnekler verir. |
| 2 | Değerlendirme kavramını ve türlerini açıklar ve örnek verir. |
| 3 | Ölçek çeşitlerini yorumlar ve aralarındaki farklılıkları tartışır. |
| 4 | Ölçmede hata türlerini yorumlar. |
| 5 | Bir ölçme aracında bulunması gerekli özellikleri (geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık) tartışır. |
| 6 | Ölçmede geçerlik ve güvenirlik arsındaki ilişkiyi açıklar. |
| 7 | Ölçme tekniklerini (yazılı sınavlar, çoktan seçmeli testler, doğru yanlış testleri, kısa cevap testleri, sözlü sınavlar) bütün özellikleri ile tartışır. |
| 8 | Test planını hazırlar. |
| 9 | Test analizlerini (güçlük indeksi ve ayırt edicilik gücü) bilir ve test sorularının güçlük indekslerini ve ayırt ediciliklerini hesaplar. |
| 10 | Merkezi yığılma ölçülerinin(mod, medyan, aritmetik ortalama) ve merkezi dağılım ölçülerinin (ranj, standart sapma, çeyrek sapma, normal dağılım hesaplamalarını yapar. |
| 11 | Test geliştirme tekniklerini kullanır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 0 |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|