Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik | MAT 101 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET ALİ GÜNGÖR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MEHMET ALİ GÜNGÖR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Matematiğin analitik düşünme ve mantıksal kavrayışa etkisi göz önünde bulundurularak sosyal hizmet mesleği için gerekli matematiksel altyapıyı oluşturmak |
Dersin İçeriği | Matematik ile ilgili temel kavramlar, denklemler, basit eşitsizlikler ve mutlak değer, kümeler, fonksiyonlar, polinomlar, permütasyon, kombinasyon, olasılık ve mantık konuları
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sayı kümelerini tanır ve cebirsel işlemler yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Mikro Öğretim, | |
2 | Birinci dereceden bir bilinmeyenli ve iki bilinmeyenli denklemleri çözebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Mikro Öğretim, | |
3 | İkinci dereceden bir bilinmeyenli denklemleri çözebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Mikro Öğretim, | |
4 | Basit eşitsizlik sorularını çözebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Mikro Öğretim, | |
5 | Mutlak değer sorularını çözebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Mikro Öğretim, | |
6 | Küme çeşitlerini kavrar ve kümelerle ilgili işlemleri yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Mikro Öğretim, | |
7 | Bağıntı, fonksiyon konusunu kavrar, tanım kümesi ve değer kümelerini bulabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Mikro Öğretim, | |
8 | Bağıntı, fonksiyon sorularını çözebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Mikro Öğretim, | |
9 | Permütasyon konusunu kavrar ve permütasyon sorularını çözebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Mikro Öğretim, | |
10 | Kombinasyon konusunu kavrar ve kombinasyon sorularını çözebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Mikro Öğretim, | |
11 | Permütasyon ve kombinasyon sorularını çözebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Mikro Öğretim, | |
12 | Olasılık konusunu kavrar ve olasılık sorularını çözebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Mikro Öğretim, | |
13 | Mantığın temel kavramlarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Mikro Öğretim, | |
14 | Totoloji, çelişki, mantık problemlerini çözebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Mikro Öğretim, | |
15 | Matematikle ilgili belirli konulardaki soru ve problemleri çözebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Mikro Öğretim, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Matematiğin temel kavramlarını tanıma, sayma sayıları, doğal sayılar, tam sayılar, rasyonel sayılar ve reel sayılar kümelerini kavrayıp gerekli matematiksel işlemleri yapabilme | Önerilen yardımcı kaynakları inceleme |
2 | Denklem çözümlerinde kullanılan temel özdeşlikleri öğrenebilme | |
3 | Birinci ve İkinci derece bir bilinmeyenli denklemler ile birinci dereceden iki bilinmeyenli denklemleri çözebilme. | |
4 | Basit eşitsizlikleri çözebilme | |
5 | Mutlak değer konusunu kavrama ve ilgili soruları çözebilme | |
6 | Kümeler konusunu kavrama ve kümelerle ilgili soruları çözebilme | |
7 | Bağıntı, fonksiyon kavramlarını öğrenme, tanım kümesi, değer kümesini kavrama ve ilgili soruları çözebilme | |
8 | Bağıntı, fonksiyon kavramlarını öğrenme, tanım kümesi, değer kümesini kavrama ve ilgili soruları çözebilme | |
9 | Permütasyon işlemlerini kavrama ve ilgili soruları çözebilme | |
10 | Kombinasyon işlemlerini kavrama ve ilgili soruları çözebilme | |
11 | Kombinasyon işlemlerini kavrama ve ilgili soruları çözebilme | |
12 | Ayrık olay, ayrık olmayan olay, olasılık işlemlerini kavrama ve ilgili soruları çözebilme | |
13 | Önerme, bağlaçlar, totoloji, çelişki kavramlarını öğrenme ve mantıkla ilgili soruları çözebilme | |
14 | Önerme, bağlaçlar, totoloji, çelişki kavramlarını öğrenme ve mantıkla ilgili soruları çözebilme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Mustafa Balcı, Analiz I, Balcı yayınları, 2003, Ankara [2] Thomas/Finney ( çeviren Recep Korkmaz), Calculus I, Beta yayınlarıİstanbul,2000 [3] Binali Musayev, Murat Alp, Nizami Mustafayev; Teori ve çözümlü Problemlerle Analiz I-II, Tek Ağaç Eylül Yay. 2003, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | ||||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | ||||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | ||||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | ||||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | ||||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | ||||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | ||||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | ||||||
10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sayı kümelerini tanır ve cebirsel işlemler yapabilir. | ||||||||||
2 | Birinci dereceden bir bilinmeyenli ve iki bilinmeyenli denklemleri çözebilir. | ||||||||||
3 | İkinci dereceden bir bilinmeyenli denklemleri çözebilir. | ||||||||||
4 | Basit eşitsizlik sorularını çözebilir. | ||||||||||
5 | Mutlak değer sorularını çözebilir. | ||||||||||
6 | Küme çeşitlerini kavrar ve kümelerle ilgili işlemleri yapabilir. | ||||||||||
7 | Bağıntı, fonksiyon konusunu kavrar, tanım kümesi ve değer kümelerini bulabilir. | ||||||||||
8 | Bağıntı, fonksiyon sorularını çözebilir. | ||||||||||
9 | Permütasyon konusunu kavrar ve permütasyon sorularını çözebilir. | ||||||||||
10 | Kombinasyon konusunu kavrar ve kombinasyon sorularını çözebilir. | ||||||||||
11 | Permütasyon ve kombinasyon sorularını çözebilir. | ||||||||||
12 | Olasılık konusunu kavrar ve olasılık sorularını çözebilir. | ||||||||||
13 | Mantığın temel kavramlarını kavrar. | ||||||||||
14 | Totoloji, çelişki, mantık problemlerini çözebilir. | ||||||||||
15 | Matematikle ilgili belirli konulardaki soru ve problemleri çözebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |