Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Aile Terapileri | SHB 407 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HÜLYA YILDIZ |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. HÜLYA YILDIZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çeşitli bakımlardan dezavantajlı durumdaki ailelere yönelik aile terapisi hakkında öğrencileri bilgilendirmeye odaklanır. Bireyin, ailenin, topluluğun ve toplumun; düzen, sağlık ve uyum içinde hayatlarını devam ettirebilmeleri için var olan veya olması muhtemel problemler konusunda bilgilendirilmesi ve yardım almalarının sağlanması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Değişen toplumda aile, aile politikaları program ve projeler. Aileler arası problemler, aile içi şiddet, eş ve çocuk istismarı, boşanma ve ayrılık, evden kaçma ve terk, ailede kayıp bütüncül müdahaleler, tedavi ve rehabilitasyon. Aile terapisi kavramı ve kapsamı. Aile terapisinin tarihçesi ve tedavi modelleri; aile tedavisi teknikleri, aile tedavisi ve sosyal hizmet, aile terapisti olmanın şartları, sosyal hizmet uzmanının aile terapisine yaklaşımı gibi konular yer almaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Aile tedavi ve terapisini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Aile tadavisinin tarihçesini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Aile terapisinin tekniklerini sıralar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | Aile terapisinin sosyal hizmetle olan ilişkisini tasarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
5 | Özürlü çocuğu olan aileye terapi uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
6 | Okul problemleri olan aile ve çocuklarına terapi uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Ailede yaşlı bakıcılara terapi uygular | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
8 | Hastalara, ailede hastabakıcılara terapi uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Aile tedavisi kavramı, tanımlar, kapsamı | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
2 | Ailenin gelişmesi: devamlılık ve değişim: aile hayat döngüsü | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
3 | Psiko-sosyal sistem olarak aile | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
4 | Aile terapisinin tarihçesi. | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
5 | Aile tedavisi modelleri. Teknikleri: teori ve uygulamaya psikodinamik yaklaşımlar | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
6 | Deneysel/hümanistik yaklaşımlar. | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
7 | Yapısal yaklaşım. | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
8 | Terapötik müdahale şekilleri | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
9 | Arasınav | |
10 | Aile terapisi araştırma metotları. | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
11 | Aile terapisti olma şartları | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
12 | Aile terapisi uygulama ve örnekleri: Okul problemleri olan veya sınav kaygısına sahip ailelere ve çocuklarına terapi. | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
13 | Hastalara ve ailede hasta bakıcılara uygulanan terapi. | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
14 | Engelli çocuğu olan ailelere terapi. Yaşlılara ve ailede yaşlı bakıcılara uygulanan terapi. | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Kerimoğlu, , Efser, (1996), Aile Tedavileri. Ankara Üni. Basımevi, Ank. 2. Kılıçarslan, Fatih, Sokakta Çalışan Ve Yaşayan Çocukların Ailelerine Terapötik Yaklaşım ve Aile Tedavisi. http://www.sosyalhizmetuzmani.org/sokaktacalisanaile.htm 3. Barker, P. (1998), Basic Family Therapy, 4. Bas. Blackwell Selence, London http://www.sosyalhizmetuzmani.org/sokaktacalisanaile.htm 3. Barker, P. (1998), Basic Family Therapy, 4. Bas. Blackwell Selence, London |
Ders Kaynakları | 1. Yıldırım, Neşide (2006), Ailenin Yapısı ve Problemleri, Yeşerim Matb., İst. 2. Kut, Sema ve Koşar Nesrin (Ed) (1989). Aile ve Çevre Sorunlarının Gencin Kişiliğine Etkisi, Ank. 3.Koşar, Nesrin (1989). Sosyal Hizmetlerde Aile ve Çocuk Refahı Alanı. Ankara. 4. Kadushin, A., (1967). Child Welfare Services. The Macmillan Co., New York. 5. Çakmaklı, Kemal, Aileler İçin Sosyal Hizmet. 6. Goldenberg, Irene ve Herbert Goldenberg (1991),Family Therapy- an Overview.Brooks/Cole Publishing Company, Pacific Grove, California. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
1. Final | 45 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |