Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bizans Resim ve El Sanatları | SAN 206 | 4 | 3 + 1 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. GÖRKEM IŞIK |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. GÖRKEM IŞIK, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Erdal Okumuş |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bizans dönemi resim ve el sanatlarının karakteristik özellikleri öğretilerek çevre kültürlerin etkileri ve yansımaları değerlendirilecektir. |
Dersin İçeriği | Bizans sanatında Haçlı etkisi, dönemin özellikleri, resim programları, mozaikler, ikonalar, el yazmaları, maden/mine eserlerin malzeme-teknik, işlev, ikonografi, üslup açısından tarihsel çerçevede incelenmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kaynakları tanır ve araştırmaları takip eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
2 | Malzeme ve tekniği tarihsel sürecinde değerlendirir | Tartışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
3 | Komşu kültürlerin eserleriyle bağlantı kurar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Eserleri ikonografik ve üslupsal açıdan inceler | Anlatım, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
5 | Eserlerdeki farklılık ve benzerlikleri tasvir eder | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
6 | Farklı coğrafyaların etkilerini araştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konu ile ilgili temel kavram ve terimler | |
2 | Doğu Roma ve Erken Bizans(4. yy.8.yy) | |
3 | Duvar, resmi, ikonalar, mimari plastik örnekleri | |
4 | Fildişi, maden eserler, el yazmaları örnekleri | |
5 | Orta Bizans (8./9. yy13. yy) | |
6 | Duvar, resmi, ikonalar, mimari plastik örnekleri | |
7 | Fildişi, maden eserler, el yazmaları örnekleri | |
8 | Genel değerlendirme | |
9 | Ara sınav | |
10 | Geç Bizans (12041261) | |
11 | Bizans sanatında Haçlı etkisi | |
12 | Duvar, resmi, ikonalar, mimari plastik örnekleri | |
13 | Fildişi, maden eserler, el yazmaları örnekleri | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dersin hocası tarafından verilecektir. |
Ders Kaynakları | Cutler, A. and Spieser, J.-M. (1996). Das Mittelalterliche Byzanz 725-1204, München, 21-69. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip, bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | ||||||
2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | ||||||
3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | ||||||
4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formüle eder ve çözer. | ||||||
5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | ||||||
6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | ||||||
7 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | ||||||
8 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | ||||||
9 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | ||||||
10 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | ||||||
11 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |