Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Aktüel Medya Kritiği ve Medya Etiği | FEL 316 | 6 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ENDER BÜYÜKÖZKARA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin medya yapılanmasını tanıma, haberleri ve yorumları kritik etme ve medya etiği yaklaşımlarını öğrenmesi |
Dersin İçeriği | Medyanın varlık şartları ile işleyiş şartları arasında ilişkinin irdelenmesi, Türkiye’de medyanın yapılanışı ve işleyişi, Medyanın evrensel ve mahalli etiği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Medyayı tanıyabilme becerisi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Medyada tarafsızlık ve nesnellik kavramlarını kullanabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | “Etik”in gündelik yaşamdaki konumu ve gerekliliğini kavrayabilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Medyanın toplumsal rolü hakkında tartışabilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Özel yaşamın gizliliği üzerine tartışabilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Medya ile endüstri ilişkisi üzerine düşünebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, yaşamda karşımıza çıkan etik problemleri | |
2 | Ahlak ve etik kavramlarının açıklanması ve birbirlerinden farkları | |
3 | “Etik”in gündelik yaşamdaki konumu ve gerekliliği | |
4 | Medyanın toplumsal ve siyasal konumu ve Kamunun bilme hakkı ve haberin toplumsal işlevi | |
5 | Medyada tarafsızlık ve nesnellik kavramlarının tartışılması | |
6 | Seminer çalışmaları (Sakarya Gazeteciler Cemiyeti Başkanı) | |
7 | Medyada tabloidleşme, Magazinin tanımı ve konumu, Haberde tabloidleşme. | |
8 | Özel yaşamın gizliliği. Mahremiyet ve aleniyet | |
9 | ARASINAV | |
10 | Medyanın “tüketicileri”: İzleyici kavramı ve araştırmaları, sihirli sözcük “reyting”. | |
11 | Medyanın etkilerinin tartışılması. Medyada problematik alanlar: zarar kavramı, şiddet ve cinsellik, çocuk izleyici. | |
12 | Medya endüstrisi ve denetim. Medyanın ekonomik konumu, meslek örgütleri, denetim ve özdenetim | |
13 | Yasalarımızda Basın Kanunu | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Bilgi Üniversitesi Yayınları “Medyakronik”, İstanbul, 2003 |
Ders Kaynakları | [2] Chomsky Noam, “Medya Gerçeği” Everest Yayınları Yayınları, İstanbul, 2002 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 5 |
2. Ödev | 5 |
3. Ödev | 5 |
4. Ödev | 5 |
5. Ödev | 5 |
6. Ödev | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |