Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Varlık Felsefesi FEL 209 3 4 + 0 4 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. YUSUF TURAN
Dersi Verenler Öğr.Gör. YUSUF TURAN,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, , Arş. Gör. Onur Kabil, 

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Öğrencilerin, Varlık Felsefesinin temel problem alanlarını tanıyıp bu alanlarla ilgili kavramları kullanabilir hale gelmelerini sağlamak

Dersin İçeriği

Varlık felsefesinin, diğer disiplinlerle farkı, benzerlikleri ve ilişkileri. Felsefe tarihi içerisinde varlık felsefesi alanı ile ilintili belli başlı yaklaşımlar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Varlık felsefesindeki temel problemleri öğrenir.
2 Varlık felsefesindeki problemlere önerilen belli başlı çözümleri öğrenir.
3 Var olanlara ontolojik açıdan bakabilir.
4 Eleştirel düşünür ve kavramlar arasında ayrımlar yapabilir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Varlık Felsefesinin Tanımı ve Sınırları
2 İlkçağda Arke Problemi
3 Logos ve Herakleitos
4 Platon ve İdea
5 Aristoteles ve Töz
6 Kategori ve Dört Neden
7 Sudur
8 17.yy'da Töz problemi
9 ARASINAV
10 Kartezyen Düalizm
11 Empirizm
12 Kant ve Saf Aklın Eleştirisi
13 Numen, Fenomen, Kendinde Şey
14 Fenomenoloji
Kaynaklar
Ders Notu

1-Platon, Parmenides ve Sofist Diyalogları
2-Aristotales, Metafizik

3-Descartes, Metafizik Üzerine Düşünceler

Ders Kaynakları

[2] CEVİZCİ,Ahmet, Felsefe Sözlüğü, Paradigma Yayınevi, İstanbul 2005
[3] CEVİZCİ,Ahmet, Metafiziğe Giriş, Paradigma Yayınevi,İstanbul 2004

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır.
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. X
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır.
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır.
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir.
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler.
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir.
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler.
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar.
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır.
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler.
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
3. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 1 3 3
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 104
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,16
Dersin AKTS Kredisi 4