Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türkçe Öğretiminde Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri SNF 605 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. DURSUN AKSU
Dersi Verenler Doç.Dr. DURSUN AKSU,
Dersin Yardımcıları

Res Asst.. Musa ÇALIŞIR

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

To be able to identify the problems encountered in teaching Turkish, to offer solutions and to re-plan and implement the teaching process according to the proposed solutions.

Dersin İçeriği

Basic language skills (listening, speaking, reading and writing), listening problems, solutions for listening problems, speaking problems, solutions for speaking problems, reading problems, solutions for reading problems, writing problems, solutions for writing problems, planning the process of teaching Turkish in primary school, preparation and implementation of activities.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Develops and applies different solutions to problems related to listening skills. Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, Tartışma,
2 Develops and applies different solutions to problems related to speaking skills. Tartışma, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar,
3 Develops and applies different solutions to problems related to reading skills. Tartışma, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar,
4 Develops and applies different solutions to problems related to writing skills. Tartışma, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel dil becerileri (dinleme, konuşma, okuma ve yazma),
2 Temel dil becerileri (dinleme, konuşma, okuma ve yazma),
3 Dinleme sorunları
4 Dinleme sorunlarına yönelik çözümler
5 Konuşma sorunları
6 Konuşma sorunlarına yönelik çözümler
7 Okuma sorunları
8 Okuma sorunlarına yönelik çözümler
9 Ara sınav
10 Yazma sorunları
11 Yazma sorunlarına yönelik çözümler
12 Türkçe öğretimi sürecini yeniden planlama ve uygulama
13 Türkçe öğretimi sürecini yeniden planlama ve uygulama
14 Türkçe öğretimi sürecini yeniden planlama ve uygulama
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

(1) Cain, K. (2010). Reading development and difficulties. John Wiley & Sons.

(2) Anderson, A. & Lynch, T. (2003). Listening. Oxford: Oxford University Press.

(3) Catts, H. W., & Kamhi, A. G. (Eds.). (2005). The connections between language and reading disabilities. Psychology Press.

(4) MacArthur, C. A., Graham, S., & Fitzgerald, J. (Eds.). (2008). Handbook of writing research. Guilford Press.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar. X
2 Sınıf eğitimi alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde analiz, sentez ve değerlendirmeler yaparak uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, özgün tanım ve sonuçlara ulaşır. X
3 Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirerek kullanır ve eğitim teknolojileri aracılığıyla sınıf eğitimi alanına yönelik özgün bir konuda bilimsel çözümler üretip paydaşlarına aktarır. X
4 Bilimsel yöntemlere ilişkin üst düzey beceriler kazanarak sınıf eğitimi alanındaki bilimsel araştırmalarda yeni ve karmaşık düşüncelerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. X
5 Sınıf eğitimi alanında yeni yöntem, düşünce ve tasarımlarla özgün bilimsel araştırmayı bağımsız olarak yürüterek yaptığı yayınlarla alanına katkıda bulunur. X
6 Üst düzey zihinsel becerileri kullanarak sınıf eğitimi alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. X
7 Yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunarak alanına yönelik normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. X
8 Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek sınıf eğitimi alanında etik kurallara uygun biçimde sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanıp bilimsel araştırmalar yaparak yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Final 1 20 20
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 20 20
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,76
Dersin AKTS Kredisi 6