Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Management Informatıon Systems | EBA 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgi, bilişim ve veri kavramlarını tanımlar ve işletmeler için önemini anlar | Anlatım, | |
2 | Bilişim sistemi kavramını tanımlar ve farklı türlerini ayırt edebilir | Anlatım, | |
3 | Bilişim sistemleri bileşenleri bilir ve işletmeler için önemini anlar | Anlatım, | |
4 | Karar destek kavramını anlar ve karar destek sisteminin önemini sorgulayabilir | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim Bilişim Sistemleri tanım ve tarihçe | |
2 | Veri-Bilgi-İşlenmiş Bilgi | |
3 | Bilişim Sisteminin Alt Parçaları | |
4 | Bilişim Sistemlerinin Sınıflandırılması (hiyerarşik) | |
5 | Bilişim Sistemlerinin Sınıflandırılması (fonksiyonel) | |
6 | Karar Alma Süreci ve Bilişim Sistemleri Desteği | |
7 | Bilişim Etiği | |
8 | Donanım | |
9 | ARASINAV | |
10 | Yazılım | |
11 | Veritabanı | |
12 | Veritabanı Dİzaynı | |
13 | Veritabanı İmplementasyonu | |
14 | Zeki Karar Destek Sistemleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | KARAHOCA Adem, KARAHOCA Dilek, Yönetim Bilişim Sistemleri ve Uygulamaları, Beta, 1998, İstanbul, |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme temellerini ve ekonomi, finans, pazarlama, muhasebe ve yönetim dahil olmak üzere işletme işlevlerini anladığınızı gösterme | ||||||
2 | Bir kuruluşun stratejik yönünü ve kurumsal entegrasyonunu değerlendirme | ||||||
3 | Verilerin ve / veya bilgilerin mantığını, geçerliliğini ve alaka düzeyini tanımlayın ve değerlendirme | ||||||
4 | Bilgiye dayalı ve uygulanabilir sonuçlar ve öneriler yapıma | ||||||
5 | Anlaşılır, özlü ve mantıklı iş belgeleri yazma. | ||||||
6 | Etkili ve anlaşılır sözlü iletişim becerileri geliştirme | ||||||
7 | Organizasyonların sürdürülebilirliklerine ve sosyal sorumluluk çalışmalarına yönelik öneriler geliştirmek. | ||||||
8 | Etik çatışmaları analiz etmek ve etkili çözümler üretmek. | ||||||
9 | Bireysel liderlik tarzlarına göre diğerlerine liderlik yapmak için güçlü yaklaşımlar formüle etmek | ||||||
10 | Takımlar halinde etkin olarak etkileşimde bulunabilmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 3 | 10 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 173 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |