Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Anestezi Cihazı ve Ekipmanları | ANS 102 | 2 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | EMİN KINALI |
Dersi Verenler | EMİN KINALI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencinin, Anestezi cihazı ve yardımcı ekipmanları hazırlayabilmesini, bakımı yapabilmesini ve anestezi cihazını kullanabilmesini sağlamak |
Dersin İçeriği | Anestezi cihazı ve bölümleri; Medikal gaz kaynakları; Yedek gaz silindirleri; Anestezi cihazının kontrolü; Anestezi cihazını kullanma; Anestezi cihazı kapatma; Airway, yüz maskesi, laringoskop hazırlığı; ETT , LMA, kombi tüp hazırlığı; İnfüzyon pompası, kan pompası hazırlama; Fiberoptik malzemeleri, PCA hazırlama; Anestezi cihazı parçalarının bakımı; Anestezi cihazının bakım takibi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anestezi cihazını tanımak | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Anestezi cihazını açma, kullanma, temizleme, kontrol etme ve kapatma işlemlerini yapmak | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anestezi cihazı ve bölümleri (Vaporizatörler, Sodalime, Flowmetre, Solunum Devreleri, Manometreler) | |
2 | Medikal gaz kaynakları ve yedek gaz silindirleri | |
3 | Anestezi cihazının kontrolü | |
4 | Anestezi cihazını kullanmı (Kapalı, açık devre) | |
5 | Anestezi cihazını hastadan ayırma kriterleri | |
6 | Entübasyon malzeme hazırlığı (Airway, yüz maskesi, laringoskop hazırlığı) | |
7 | ETT , LMA, kombi tüp hazırlığı, Fiberoptik malzeme hazırlığı, PCA hazırlama | |
8 | Ara sınav | |
9 | Monitörizasyon malzemeleri ve uygulama | |
10 | EKG derivasyon uygulama, ritim takibi ve alınacak önlemler | |
11 | İnfüzyon pompası, Kan pompası hazırlığı ve takibi | |
12 | Pulseoksimetre, Isı Probu,Kapnografi, Nöromüsküler Fonksiyon, Tansiyon ve Nabız Takibi | |
13 | Aspiratör cihazı ve kullanmı | |
14 | Anestezi cihazının kapatılması, Ekipmanlarının bakımı ve takibi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||||||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ||||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |