| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Öğretmenlik Uygulaması II | SNE 404 | 8 | 2 + 6 | 5 | 12 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EBRU UZUNKOL |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. DURSUN AKSU, Öğr.Gör.Dr. AYSEL FERAH ÖZCAN, Doç.Dr. EBRU UZUNKOL, Prof.Dr. MUSTAFA BEKTAŞ, Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BİLGİÇ, MEB Personeli , Arş.Gör.Dr. FATİH SELİM SELLÜM, Arş.Gör.Dr. ELİFE NUR SAYDAM, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Uygulama öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine dala iyi hazırlanmalarını, öğrenimleri süresince kazandıkları genel kültür, özel alan eğitimi ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgi, beceri, tutum ve davranışlarını gerçek bir eğitim-öğretim ortamı içinde kullanabilme yeterliği kazanmalarını sağlayabilmektir. |
| Dersin İçeriği | Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Ders planı hazırlayıp sınıf düzeyine uygun etkinlikler düzenler. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 2 | Hazırladığı planı materyalleri ile birlikte uygular. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Uygulamalarına yönelik portfolyo hazırlayıp öz değerlendirme yapar. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Uygulamalarına yönelik dönütler doğrultusunda düzeltmeler yapar. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma / Dönemi Planlama | |
| 2 | Öğretmenin Okuldaki Bir Günü / Okulun Örgütsel ve Fiziki Yapısı / Okul ve Sınıf Kuralları | |
| 3 | Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler | |
| 4 | Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler | |
| 5 | Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler | |
| 6 | Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler | |
| 7 | Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler | |
| 10 | Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler | |
| 11 | Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler | |
| 12 | Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler | |
| 13 | Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır, bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
| 2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | X | |||||
| 3 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | X | |||||
| 4 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | X | |||||
| 5 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
| 6 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
| 7 | Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | ||||||
| 8 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
| 9 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | X | |||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
| 11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | ||||||
| 12 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | X | |||||
| 13 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | X | |||||
| 14 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
| 15 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Ders planı hazırlayıp sınıf düzeyine uygun etkinlikler düzenler. | |||||||||||||||
| 2 | Hazırladığı planı materyalleri ile birlikte uygular. | |||||||||||||||
| 3 | Uygulamalarına yönelik portfolyo hazırlayıp öz değerlendirme yapar. | |||||||||||||||
| 4 | Uygulamalarına yönelik dönütler doğrultusunda düzeltmeler yapar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 6 | 84 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 4 | 20 | 80 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 306 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 12 | ||