Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İlkokulda Türkçe Öğretimi | SNF 502 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DURSUN AKSU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. DURSUN AKSU, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Musa ÇALIŞIR |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | İlkokulda Türkçe dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin kazandırılması ve geliştirilmesine yönelik edinilen bilgi, tutum ve becerileri planlayabilme ve uygulayabilme. |
Dersin İçeriği |
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türkçe dinleme, onuşma, okuma ve yazma becerilerinin öğrenme ve öğretme süreçlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | |
2 | Türkçe dersi öğretim programını kavrar. | Problem Çözme, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Türkçe dil becerilerinin öğretiminde karşılaşılabilecek sorunları belirleyip çözebilir. | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
4 | Türkçe dersini yeni yaklaşımları dikkate alıp planlar ve uygular. | Tartışma, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dinleme sürecinin tanımlanması, dinleme türleri, dinleme becerisini geliştirme yöntem, teknik ve uygulamaları, dinleme güçlükleri (teşhisi ve giderilmesi) | |
2 | Dinleme sürecinin tanımlanması, dinleme türleri, dinleme becerisini geliştirme yöntem, teknik ve uygulamaları, dinleme güçlükleri (teşhisi ve giderilmesi) | |
3 | Konuşma sürecinin tanımlanması, konuşma türleri, konuşma becerisini geliştirme yöntem, teknik ve uygulamaları, konuşma güçlükleri (teşhisi ve giderilmesi) | |
4 | Konuşma sürecinin tanımlanması, konuşma türleri, konuşma becerisini geliştirme yöntem, teknik ve uygulamaları, konuşma güçlükleri (teşhisi ve giderilmesi) | |
5 | Okuma sürecinin tanımlanması, okuma türleri, okuma becerisini geliştirme yöntem, teknik ve uygulamaları, okuma güçlükleri (teşhisi ve giderilmesi) | |
6 | Okuma sürecinin tanımlanması, okuma türleri, okuma becerisini geliştirme yöntem, teknik ve uygulamaları, okuma güçlükleri (teşhisi ve giderilmesi) | |
7 | Yazma sürecinin tanımlanması, yazma türleri, yazma becerisini geliştirme yöntem, teknik ve uygulamaları, yazma güçlükleri (teşhisi ve giderilmesi) | |
8 | Yazma sürecinin tanımlanması, yazma türleri, yazma becerisini geliştirme yöntem, teknik ve uygulamaları, yazma güçlükleri (teşhisi ve giderilmesi) | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Türkçe dersi öğrenme ve öğretme süreci | |
11 | Diğer ülke dil öğretim programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi | |
12 | Türkçe dersi ölçme ve değerlendirme strateji, yöntem ve teknikleri | |
13 | İlkokulda Türkçe Dersinin Planlanması ve Yenilikçi Uygulamalar | |
14 | İlkokulda Türkçe Dersinin Planlanması ve Yenilikçi Uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | (1) Akyol, H (2005). Türkçe İlk Okuma Yazma Öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık (2) Demirel, Ö. (1999). İlköğretim okullarında Türkçe Öğretimi (3) Cain, K. (2010). Reading development and difficulties. John Wiley & Sons. (4) Anderson, A. & Lynch, T. (2003). Listening. Oxford: Oxford University Press. (5) Catts, H. W., & Kamhi, A. G. (Eds.). (2005). The connections between language and reading disabilities. Psychology Press. (6) MacArthur, C. A., Graham, S., & Fitzgerald, J. (Eds.). (2008). Handbook of writing research. Guilford Press. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar. | X | |||||
2 | Sınıf eğitimi alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde uzmanlık düzeyinde geliştirir ve kullanır. | X | |||||
3 | Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek eğitim teknolojileri aracılığıyla sınıf eğitimi alanına yönelik bilimsel çözümler üretir ve paydaşlarına aktarır. | X | |||||
4 | Sınıf eğitimi alanında bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır ve bu becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
5 | Sınıf eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel araştırmayı yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
6 | Sınıf eğitimi alanında uzmanlık düzeyindeki öğrenme sürecini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek yönlendirir. | X | |||||
7 | Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek sınıf eğitimi alanında etik kurallara uygun biçimde bilimsel araştırmalar yapar ve sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türkçe dinleme, onuşma, okuma ve yazma becerilerinin öğrenme ve öğretme süreçlerini bilir. | |||||||
2 | Türkçe dersi öğretim programını kavrar. | |||||||
3 | Türkçe dil becerilerinin öğretiminde karşılaşılabilecek sorunları belirleyip çözebilir. | |||||||
4 | Türkçe dersini yeni yaklaşımları dikkate alıp planlar ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |