Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Yönetimi | YBS 609 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NACİYE GÜLİZ UĞUR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dijital dönüşüm, toplum mühendisliği ve pazarlama kavramının da dahil olduğu tüm sosyal süreçlerin yeniden tanımlanmasını gerektirmektedir. Bu ders, toplum mühendisliği, dijital pazarlama anlayışı, dijital bireyin yeni yaşam ve ekonomideki yeri ve yaşamın temel süreçlerinden biri haline gelen sosyal medya etkileşimi ve yönetimi konularını kapsamaktadır. |
Dersin İçeriği | Dijital toplum, dijital aile, toplum mühendisliği ve manipülasyon. Geleneksel Pazarlamadan Dijital Pazarlamaya Geçiş, Dijital Tüketici Davranışları ve Modelleri, e-Memnuniyet Kavramı ve Modelleri Sosyal Medya Kavramı ve Modelleri, Sosyal Medya Uygulamaları, Sosyal Medya Ölçümleme, Sosyal Medya Ağlarında Veri Madenciliği Uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Temel Kitaplar: 1- Edibe Sözen (ed.) (2012). Hepimiz Globaliz Hepimiz Yereliz - Gutenberg Galaksiden Zuckerberg Galaksiye, Alfa Yayınları, İstanbul. 2- Deniz Yengin (ed.) (2015). Sosyal Medya Araştırmaları, Paloma Yayınları, İstanbul. 3- Berkan Bayındır, Deniz Yengin, Tamer Bayrak (2018). Süper Bağlantılı İnternet Dijital Medya-Tekno - Sosyal Hayat, Der Yayınları, İstanbul. 4- Social Media Marketing; Tracy Tuten & Michael Solomon (2014) 5- Understanding Digital Marketing; Damian Ryan & Calvin Jones (2013) 6- e-Marketing Theory and Application, Stephen Dann & Susan Dann (2011) Temel Makale ve Bildiriler: 1-) Overcoming SME barriers to gaining competitive advantage through social media,L Çallı, L Clark (2015) 2-) Personality types and Facebook advertising: An exploratory study, L Clark, L Çallı (2014) 3-) Marketing meets Web 2.0, social media, and creative consumers: Implications for internationalmarketing strategy,Pierre R. Berthon, Leyland F. Pitt, Kirk Plangger, Daniel Shapiro (2012) 4-) Social spending: Managing the social media mix, Bruce D. Weinberg & Ekin Pehlivan (2011) 5-) Users of the world, unite! The challenges andopportunities of Social Media, Andreas M. Kaplan, Michael Haenlein (2010) 6-) eTransQual: A transaction process-based approach for capturing service quality in online shopping, Hans H. Bauer,Tomas Falk,Maik Hammerschmidt (2006) 7-) eTailQ: dimensionalizing, measuring and predicting etail quality, Mary Wolfinbargera, Mary C Gilly (2003) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinler arası detaylı literatür taraması gerçekleştirir | X | |||||
2 | Kaliteli bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde, yeterli metodoloji bilgisine sahip olur | X | |||||
3 | Önde gelen kurumlarda danışman, eğitmen veya araştırmacı olarak çalışabilmek için gerekli altyapıya sahip | X | |||||
4 | Gerekli temel pedagojik formasyon bilgisine sahip olur | X | |||||
5 | :Bilişim ile alakalı güncel araştırmaları takip eder | ||||||
6 | Güncel araştırmalardan elde ettiği bilgileri bilişim sistemleri yönetimine başarılı bir şekilde entegre eder | X | |||||
7 | Kaliteli akademik dergilerde ampirik çalışmalar yapar | X | |||||
8 | :Ulusal veya uluslararası projelerde yönetici veya araştırmacı olarak görev alır | X | |||||
9 | :İşletme problemlerine çözüm üretebilecek bilişim sistemlerini modeller ve tasarlar | X | |||||
10 | Geliştirilen bilişim sistemlerini efektif bir şekilde yönetir | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |