Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Davranış Bilimleri | MYO 223 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ZEYNEP BOSTANCIOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ZEYNEP BOSTANCIOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı davranış bilimlerinin temel kavram ve ilkelerini tanıtmaktır; örgütlerde çalışan bireylerin davranışlarına etkide bulunan süreçleri öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Davranış Bilimlerinin tanımı, Davranış Bilimlerinde metot, normal ve savunma davranışları, sosyal kurumlar ve davranış, kültür tanımı ve kültür değişmeleri, kitle kültürü ve davranışsal etkileri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Davranışın tanımını öğrenir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | İnsan ve toplum davranışlarına dair bilimsel bilgi edinme yöntem ve tekniklerini öğrenir. | Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
3 | İnsan ve toplum davranışlarının sosyal kurumlarla olan karşılıklı etkileşimini öğrenir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
4 | Birlikte amaçları gerçekleştirme ve hareket edebilme becerisi kazanır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | İçinde yaşadığı toplumun ve hayatını etkileyen diğer çevre kültür sistemlerinin davranışsal boyutlarını analiz eder. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Kitle kültürünün etkilerini öğrenir. | Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Davranış bilimlerinin tanımı | |
2 | Davranış bilimlerinin diğer sosyal bilimler ile olan ilişkisi | |
3 | Davranış bilimlerinin tarihsel gelişimi | |
4 | Davranış bilimlerinde metod | |
5 | Davranışların temel kaynakları olarak ihtiyaçlar | |
6 | İhtiyaçlar hiyerarşisi ve ihtiyaçların karşılanması | |
7 | İhtiyaçlar hiyerarşisi ve ihtiyaçların karşılanması | |
8 | Savunma mekanizmaları ve normal dışı davranışlar | |
9 | Davranış düzleminin ve sosyal kurumların insan davranışlarındaki yeri ve önemi | |
10 | Davranış düzlemi-statü ve rol davranışları | |
11 | Sosyal Kurumların insan davranışlarındaki yeri ve önemi | |
12 | Kültür ve davranış, Kültür tanımı, çeşitleri ve kapsamı | |
13 | Kültür değişmeleri ve davranış | |
14 | Sosyal çözülme ve kitle kültürü |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
11 | Yaşlanma ve yaşlılığın fizyolojisini tanımlar | ||||||
12 | Yaşlı bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal alanlarını destekleme, temel düzeyde rehabilitasyon programını planlama ve uygulama işlemlerini tanımlar ve uygular | ||||||
13 | Yaşlı bakımına yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini (huzurevi, gündüz bakım evi vb.) açıklar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |