Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Araştırma ve Deneme Yöntemleri | GDM 616 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. DİLEK ANGIN YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Deneysel çalışmaların planlanması ve elde edilen sonuçların değerlendirilmesi amacıyla istatistiksel test yöntemlerinin kavranması ve uygulanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Ortalama, Varyans ve Standart Sapma Tanımları ile istatistiksel hesaplama yöntemlerini içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İstatistiksel kavramları kavrar ve uygular | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Ortalama, varyans ve standart sapma hesaplamalarını kavrar | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Varyans analiz tekniğini kavrar ve uygular | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Korelasyon analizini kavrar ve uygular | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Ki-kare testini kavrar ve uygular | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
6 | Regresyon analizini kavrar ve uygular | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
7 | Korelasyon katsayısını hesaplar | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
8 | Homojenlik kontrolünü kavrar ve uygular | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
9 | Deneysel çalışma sonuçlarını değerlendirir | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve kaynak kitaplar | |
2 | Genel istatistiksel tanımlar | |
3 | Ortalama, varyans ve standart sapma | |
4 | Ortak varyans yöntemi ve örnek sorular | |
5 | Varyans analiz tekniği ve örnek sorular | |
6 | Korelasyon analizi ve örnek sorular | |
7 | Regresyon analizi ve örnek sorular | |
8 | Ki-kare testleri ve örnek sorular | |
9 | Doğrusal korelasyon, doğrusal olmayan regresyon | |
10 | Tesadüfi örnekleme | |
11 | Önemlilik kontrolü | |
12 | Gözlem ve deneme kavramları | |
13 | Korelasyon katsayısı | |
14 | Homojenlik kontrolü, T-dağılımı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1- Öğretim Üyesi tarafından hazırlanan ders notları 2- Yıldırım, M.B., Dere, S., 2005, Uygulamalı İstatistik, Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi, Tarla Bitkileri Bölümü, İzmir. 3- Özdamar, K., 2003, Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Kaan Kitabevi, Eskişehir. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Alanının gerektirdiği SAS, SPSS, Minitab gibi istatistik programlarından en az birini etkin düzeyde kullanır. | ||||||
8 | Kendi çalışmalarını, Gıda Mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |