Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesleki İngilizce Iv | IKY 324 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. ZAFER ÇAMLIBEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı genel, mesleki ve İKY alanlarındadki seçilmiş okuma parçaları ve alıştırmalar ile öğrencilerin İngilizce okuma ve anlama becerilerini geliştirmek ve İngilizce konuşma ve yazma becerilerine katkıda bulunmaktır. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mesleki konular ile ilgili temel İngilizce metinleri anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | İş hayatı ile ilgili temel konuları İngilizce aktarır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | İş hayatında gerekli formları İngilizce olarak kullanabilir | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Yazma becerilerini yeni kelimeleri kullanarak geliştirir | Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Güncel olaylar ile ilgili gazete metinlerini anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | İngilizce metinleri yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | INTERNSHIP PROGRAM AGREEMENT | |
2 | STUDENT EVALUATION FORM & NEW HIRE SURVEY | |
3 | PERFORMANCE APPRAISAL: COMPLETED FORM | |
4 | PERFORMANCE: 360 DEGREE – FEEDBACK REQUEST FOR LEADERSHIP BEHAVIORS | |
5 | EMPLOYEE SATISFACTION SURVEY | |
6 | EXIT INTERVIEWS | |
7 | HOW TO SURVIVE AN EARTHQUAKE NEWSPAPER STORY 1: EVENTS | |
8 | NEWSPAPER STORY: PEOPLE & SPORT | |
9 | Answering the KPDS exam questions | |
10 | Answering the KPDS exam questions | |
11 | REASONS FOR AND RESULTS OF GLOBAL INTEGRATION | |
12 | DIRECT FOREIGN INVESTMENT— SHOULD WE BE WORRIED? | |
13 | NEWSPAPER STORY: No-fly zone over Libya? | |
14 | General Overview of the Term |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İKY ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri örnek durumlarda analiz eder, yorumlar, yenilikçi çözümler sunar | ||||||
2 | İlgili diğer disiplinlerin bilgilerini İKY bakış açısıyla değerlendirir ve yorumlar | ||||||
3 | Bilgi edinme ve kullanma süreçlerinde çok yönlü ve eleştirel değerlendirmeler yapar. | ||||||
4 | Yaratıcı düşünceye sahiptir bu yolla alanıyla ilgili konuları tasarlar ve uygular. | ||||||
5 | Ast ve denklerine liderlik eder. | ||||||
6 | Takım çalışmasına yatkındır. | ||||||
7 | Sosyal, akademik ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
8 | Çeşitlilik yönetimi konusunda duyarlı çalışma ortamlarının geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunur. | ||||||
9 | Teknolojik yenilikleri takip eder, İK bilişim ürünlerini etkin bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Staj yaptığı kurumların İnsan Kaynakları uygulamalarını analiz eder ve geribildirim sağlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Ödev | 3 | 2 | 6 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |