Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlık Bilgi Sistemleri | SAY 206 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CEMAL SEZER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. CEMAL SEZER, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ayhan DURMUŞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı, örgütlerde bilgi yönetiminin önemi ve kullanımına ilişkin bir anlayış geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Dersin içeriğinde Bilgi yönetimi süreci, Bilgi Yönetimi Araçları, bilgi yönetimi ve örgüt kültürü arasındaki etkileşim, Bilgi Yönetimi uygulama stratejileri yer almaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hastane Yönetim Bilgi Sisteminin gereği ve önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Minimum veri setlerini tanır, veri kalitesinin önemini kavrar ve verinin bilgiye dönüşüm sürecini açıklar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Bilgi sisteminin üç temel bileşeni olan bilgisayar ve iletişim teknolojisi, veri tabanı yönetimi ve model yönetimini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Bilgi sistemin tasarım sürecinin aşamalarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Elektronik ve kağıda dayalı hasta kayıtları hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Klinik Bilgi sistemi türlerini ve bunların bütünsel (entegre) çalışma sistemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Klinik bilgi sistemleri, laboratuvar sistemleri, eczane bilgi sistemleri, hemşirelik bilgi sistemleri vb. özellikli sistemleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Yönetim Bilgi sistemlerini, Yönetsel karar destek sistemlerini kullanır Klinik karar destek sistemleri hakkında bilgi sahibi olur.ni açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Kayıtlarda gizlilik, güvenlik ve mahremiyet konusunu uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | Sağlık bilişim standartlarını sayar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
11 | Sağlık kayıtlarının gizliliği, güvenliği ve mahremiyetini sağlar, çalışanların ve yönetimin sorumluluğunu açıklar ve gerekli tedbirleri alır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
12 | Sağlık kayıtlarının gizliliği, güvenliği, mahremiyeti konusunda ulusal ve uluslararası standartları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
13 | Sağlık kayıtlarının gizliliği, güvenliği ve mahremiyetine yönelik teknik ve hukuki düzenlemeleri uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar | |
2 | Sistem Modelleri | |
3 | İş Sistemleri | |
4 | Bilgi Kavramı ve Düzeyleri | |
5 | Veri İşleme ve Türleri | |
6 | Veri İşleme Sistemleri | |
7 | Bilgi Teknolojileri ve Unsurları | |
8 | Hastane Bilgi Sistemleri | |
9 | ARASINAV | |
10 | Sağlık/ Yönetim Bilgi Sistemleri | |
11 | Sağlık Klinik Bilgi Sistemleri | |
12 | Sağlık Klinik Bilgi Sistemleri | |
13 | E-Sağlık | |
14 | Sağlık Bilgi Sistemleri ve Etik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları |
Ders Kaynakları |
Bali, R. K. (2005). Clinical knowledge management : opportunities and challenges. Hershey, PA: Idea Group Pub. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık yönetimi alanına özgü yetkinlikler kazandırmak | X | |||||
2 | Sağlık sektöründe inovasyon ve girişimcilik özellikleri kazanmak | X | |||||
3 | Etkili, sözlü ve yazılı iletişim ve profesyonel sunum yapmak | X | |||||
4 | Güncel sağlık yönetim bilgilerine erişmek/ulaşmak ve ekip arkadaşlarına aktarma becerisi kazanma | X | |||||
5 | Örgütsel verileri analiz etmek | X | |||||
6 | Liderlik vasıflarını güncel sorunların çözümünde kullanmak | X | |||||
7 | Sağlık ekosisteminin gerektirdiği sorumluluk bilincine sahip olmak | X | |||||
8 | Sağlık hizmeti sunumunda yasal ve etik davranışlarda bulunmak | ||||||
9 | Sağlık hizmetleri sunumunu etkileyen küresel bağlamı değerlendirmek | X | |||||
10 | Küresel sağlık hizmetlerindeki gelişimi kavramak/anlamak/yorumlamak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 6 | 5 | 30 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |