Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | BIY 600 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HATİCE TUNCA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HATİCE TUNCA, Doç.Dr. SEZGİ SOMUNCU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin bilimsel araştırma yöntemlerine uygun araştırma yapabilmelerini ve bunları uygun bir şekilde sunmasını sağlamak |
Dersin İçeriği | Araştırma niçin ve nasıl yapılır. Biyoloji alanında yapılacak araştırma konusunun seçimi, konu etrafında bilgi toplamak için literatürler incelenmesi, internet, kütüphane ve dökümantasyon merkezlerinden yararlanma şekilleri, toplanan bilgilerin ne şekilde değerlendirilmesi gerektiği, sonuca ulaşan çalışmaların ne şekilde yayına hazır hale getirileceği, manuskript içerisinde kullanılacak teknik kısaltmalardan ne şekilde yararlanılacağı, bibliyografya hazırlanması sırasında takip edilmesi gereken yollar, Tez yazım kuralları ve tezin nasıl yazılması gerektiği, Seminer verirken nelere dikkat edilmeli |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Araştırmanın niçin ve nasıl yapıldığını öğrenir | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Araştırmanın özelliklerini öğrenir | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
3 | Konu bulmadaki kriterleri öğrenir | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, | |
4 | Hipotez kurmayı ve veri elde etme yöntemlerini kavrar | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
5 | Tez yazımını öğrenir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
6 | Makale yazımını öğrenir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
7 | Proje yazımını öğrenir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
8 | Seminer verme tekniklerini öğrenir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyolojik Bilimlerde Araştırma ve Yayın Tekniğine Giriş | |
2 | Bilgi, Bilginin Çeşitleri ve Bilimin Temel İşlevleri | |
3 | Araştırmanın Tanımı ve Araştırma Konusunun Seçimi | |
4 | Literatür Taraması | |
5 | Bilimsel Proje Hazırlama | |
6 | Bilimsel Proje Hazırlama | |
7 | Lisansüstü Tez Yazım Süreci | |
8 | Lisansüstü Tez Yazım Süreci | |
9 | Ara sınav | |
10 | Kongre Katılımı ve Bildiri Hazırlama | |
11 | Makale Yazım Teknikleri | |
12 | Bilimsel Çalışmalar ve Etik | |
13 | Seminer | |
14 | Seminer |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Biyoloji alanındaki modern teknikleri, uygulamaları ve araçları kullanarak yerel ve küresel sorunlara çözüm önerisi getirir ve bu alanlardaki projelerde liderlik yaparak yürütür. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |