Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Entegre Bilişim Sistemleri İle Analiz ve Yorumlama | YBS 320 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN BURGAZOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İşletmelerin Entegre Bilişim Sistemleri aracılığıyla farkı departmanlardan edindikleri bigli ve enformasyonun analizi ve yorumlanması amaçlanmaktadır. Ders kapsamında SAP B1 yazılımı aracılığıyla elde edilen verilere göre oluşturulacak anahtar performans göstergelerinin analiz ve yorumları laboratuvar ortamında gerçekleştirilecektir. |
Dersin İçeriği | Satışlara ilişkin gösterge tabloları ve yorumu Satış iadelerine ve satış indirimlerine ilişkin gösterge tabloları ve yorumu Brüt kar, brüt kar marjı, net kar, net kar marjı gösterge tabloları ve yorumu Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kar, Varlık Karlılığı ve Özkaynak Karlılığına ilişkin gösterge tabloları ve yorumu Müşteri sayısı, müşteri karlılığı ve müşteri kaybına ilişkin gösterge tabloları ve yorumu Nakit akışına ilişkin gösterge tabloları ve yorumu Alacak ve borç takibine ilişkin gösterge tabloları ve yorumu Borçlanma Maliyetlerine ilişkin gösterge tabloları ve yorumu ARA SINAV Stoklara ilişkin gösterge tabloları ve yorumu Ürün maliyet performansına ilişkin gösterge tabloları ve yorumu Personel ve Yönetim giderlerine ilişkin gösterge tabloları ve yorumu Satış giderlerine ilişkin gösterge tabloları ve yorumu Mali durum ve genel performansa ilişkin gösterge tabloları ve yorumu |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgi sistemleri evrimini ve kurumların sistem entegrasyonuna ve sonuçta Kurumsal Kaynak Planlamasına (ERP) giden tarihsel rolünü anlamak. | Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, | |
2 | ERP sistemleri ve evrimi, bileşenleri ve mimarisi hakkında bilgi edinmek. | Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
3 | ERP sistemlerinin uygulanmasının avantaj ve dezavantajlarını ve bir organizasyonun verimliliğini ve çalışan verimliliğini artırmasına nasıl yardımcı olabileceklerini anlamak. | Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
4 | Uygulama sürecine genel bir bakış (ör. ERP yaşam döngüsü, proje yönetimi ve değişim yönetimi). ERP uygulama sürecini başarılı hale getirirken personel, tedarikçi firmalar, danışmanlar ve organizasyonun rolünü anlamak. | Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
5 | Bir ERP sistemini uygularken, ERP sağlayıcıları ve endüstri eğilimlerine genel bir bakış getirmek için etik, global ve güvenlik zorluklarını öğrenmek. | Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Satışlara ilişkin gösterge tabloları ve yorumu | |
2 | Satış iadelerine ve satış indirimlerine ilişkin gösterge tabloları ve yorumu | |
3 | Brüt kar, brüt kar marjı, net kar, net kar marjı gösterge tabloları ve yorumu | |
4 | Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kar, Varlık Karlılığı ve Özkaynak Karlılığına ilişkin gösterge tabloları ve yorumu | |
5 | Müşteri sayısı, müşteri karlılığı ve müşteri kaybına ilişkin gösterge tabloları ve yorumu | |
6 | Nakit akışına ilişkin gösterge tabloları ve yorumu | |
7 | Alacak ve borç takibine ilişkin gösterge tabloları ve yorumu | |
8 | Borçlanma Maliyetlerine ilişkin gösterge tabloları ve yorumu | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Stoklara ilişkin gösterge tabloları ve yorumu | |
11 | Ürün maliyet performansına ilişkin gösterge tabloları ve yorumu | |
12 | Personel ve Yönetim giderlerine ilişkin gösterge tabloları ve yorumu | |
13 | Satış giderlerine ilişkin gösterge tabloları ve yorumu | |
14 | Mali durum ve genel performansa ilişkin gösterge tabloları ve yorumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 14 haftalık ders notu her dersten önce sisteme yüklenecektir. |
Ders Kaynakları | Öğretim Üyesi Ders Notları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
2. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
3. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 6 | 18 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |