Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kariyer Psikolojik Danışmanlığında Kişilerarası İletişim | KPD 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÜMİT SAHRANÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÜMİT SAHRANÇ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet MAKAS |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kariyer danışmanlığında, sözsüz ve sözlü iletişimde önemli olan empati, iletişim becerileri ve kişilerarası iletişimin öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Kariyer danışmanlığında iletişimin önemi ve iletişim biçemleri, sözsüz iletişim, mimik ve jestler, etkisiz dinleme, etkin dinleme ve etkin dinleme ilkeleri, kariyer danışmanlığında empati ve empati düzeyleri, cesaretlendirme, içerik yansıtma/açımlama, kendini açma, kişiselleştirme (anlam, amaç, problem kişiselleştirmeleri), özetleme ve özetlemede kişiselleştirmelerin yeri, kişilerarası ilişkiler ve duygusal zeka, kişilerarası ilişkilerde güvengenlik |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Empati, iletişim becerileri ve kişilerarası iletişime ilişkin kuramları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, | Sınav, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kariyer danışmanlığında iletişimin önemi ve iletişim biçemleri | |
2 | İletişim becerilerine genel bir bakış | |
3 | Kişilerarası ilişkilerin başlangıcı ve gelişimi | |
4 | Sözsüz iletişim, mimik ve jestler | |
5 | Etkisiz dinleme, etkin dinleme ve etkin dinleme ilkeleri | |
6 | Kariyer danışmanlığında empati ve empati düzeyleri | |
7 | Cesaretlendirme, içerik yansıtma/açımlama | |
8 | Vize Sınavı | |
9 | Kendini açma | |
10 | Kişiselleştirme, (anlam, amaç, problem kişiselleştirmeleri) | |
11 | Özetleme, özetlemede kişiselleştirmelerin yeri | |
12 | Kişilerarası ilişkiler ve duygusal zeka | |
13 | Kişilerarası ilişkilerde güvengenlik | |
14 | Kişilerarası ilişkilerde güvengenlik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
Kaya, A. Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim, PegemAkademi, Ankara, 2011 |
Ders Kaynakları |
Dökmen,Ü,.İletişim Çatışmaları ve Empati, Ankara, 2000 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Empati, iletişim becerileri ve kişilerarası iletişime ilişkin kuramları tanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 190 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,6 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |