Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevresel Taşınım Prosesleri | CEM 602 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. RABİA KÖKLÜ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Lisansüstü eğitim alan öğrencilere taşınım süreçleri ve kütle dengesi ile ilgili temel bilgilerin ve bu konunun çevre mühendisliğindeki uygulamalarının tanıtılması. |
Dersin İçeriği | Çevresel sistemlerde kütle ve bileşenlerinin taşınması. Adveksiyon, difüzyon, dispersiyon, reaksiyon kinetikleri, Yüzey, yeraltı suları ve atmosferde kütle taşınımı, Çevre kirlenmesine sebep olan taşınım süreçleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kütle taşınımı ile ilgili bilgileri kazandırmak, | Anlatım, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
2 | Difüzyon, Dispersiyon ve Adveksiyon ile ilgili bilgi kazandırmak | Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Yüzeysel sular ve yeraltı sularındaki kütle taşınımı ile ilgili bilgi kazandırmak | Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | Ara yüzler, fiziksel, kimyasal ve biyolojik dönüşümler ile ilgili bilgi kazandırmak | Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Çevre kirlenmesine sebep olan taşınım süreçleri ile ilgili bilgi kazandırmak | Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
6 | Çevre Mühendisliği alanında problemleri tanımlama modelleme ve çözme becerisi kazandıracaktır. | Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğal ve mühendislik çevre sistemlerine giriş | |
2 | Kütle dengesi | |
3 | Difüzyon denklemi Kavramlar, tanımlar | |
4 | Adveksiyon denklemi Kavramlar, tanımlar | |
5 | Dispersiyon denklemi Kavramlar, tanımlar | |
6 | Yüzeysel sularda Taşınım süreçleri | |
7 | Yeraltı sularında Taşınım süreçleri | |
8 | Fazlar arası kütle transferi ve modelleme | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Hava-su ve sediment-su ara yüzleri | |
11 | Fiziksel, kimyasal ve biyolojik dönüşümler | |
12 | Reaksiyon kinetikleri | |
13 | Reaktör modelleri ile süreç modelleme | |
14 | Çevre Kirlenmesinde Taşınım Süreçleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Bear, J., 1979, Hydraulics of Groundwater, 7 2. Bedient, et al, 1994, Groundwater Contamination, Böl. 6-7,10 3. Zheng, C., Bennett, G., 1995, Applied Contaminant Transport Modeling, 1-6 4. Bruce E. Logan, Environmental Transport Processes, 2nd Edition, 2012 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kütle taşınımı ile ilgili bilgileri kazandırmak, | ||||||||||||
2 | Difüzyon, Dispersiyon ve Adveksiyon ile ilgili bilgi kazandırmak | ||||||||||||
3 | Yüzeysel sular ve yeraltı sularındaki kütle taşınımı ile ilgili bilgi kazandırmak | ||||||||||||
4 | Ara yüzler, fiziksel, kimyasal ve biyolojik dönüşümler ile ilgili bilgi kazandırmak | ||||||||||||
5 | Çevre kirlenmesine sebep olan taşınım süreçleri ile ilgili bilgi kazandırmak | ||||||||||||
6 | Çevre Mühendisliği alanında problemleri tanımlama modelleme ve çözme becerisi kazandıracaktır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |