Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çelik Taşıyıcı Sistemlerin Düzenlenmesi | YAP 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELİF AĞCAKOCA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 1. Çelik endüstri yapılarında, uçak hangarlarında, spor salonları ve stadyumlarda, otobüs garajlarında, tren garları ve peronlarda, vs. taşıyıcı sistemlerin oluşturulması ve sistem özelliklerinin incelenmesi. 2. Çok katlı çelik yapılarda taşıyıcı sistem seçimi ve sistem özelliklerinin incelenmesi. 3.Ekonomik taşıyıcı seçimi. |
Dersin İçeriği | Çelik endüstri yapılarında, uçak hangarlarında, spor salonları ve stadyumlarda, otobüs garajlarında, tren garları ve peronlarda, vs. uygun taşıyıcı sistemler oluşturabilme, Çok katlı çelik yapılarda uygun taşıyıcı sistem oluşturabilme ve taşıyıcı sistemlere etkiyen statik ve dinamik yüklerin analizini yapabilme, Ekonomik taşıyıcı sistem seçebilme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çelik endüstri yapılarında, uçak hangarlarında, spor salonları ve stadyumlarda, otobüs garajlarında, tren garları ve peronlarda, vs. uygun taşıyıcı sistemler oluşturabilme | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
2 | Çok katlı çelik yapılarda uygun taşıyıcı sistem oluşturabilme | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
3 | Çelik taşıyıcı sistemlere etkiyen statik ve dinamik yüklerin analizini yapabilme | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
4 | Ekonomik taşıyıcı sistem seçebilme | Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarihçe, malzeme | |
2 | Endüstri yapılarına etkiyen yükler | |
3 | Çelik endüstri yapılarında taşıyıcı sistemler | |
4 | Tek ve çok gözlü endüstri yapıları | |
5 | Özel endüstri yapıları | |
6 | Uçak hangarları | |
7 | Kablolu sistemler | |
8 | Çok katlı çelik yapıların taşıyıcı sistem özellikleri | |
9 | Çok katlı çelik yapılarda ekonomik taşıyıcı sistem seçimi | |
10 | Çok katlı çelik yapılara etkiyen yükler | |
11 | Çok katlı çelik yapılarda sistem ve eleman stabilitesi | |
12 | Çok katlı çelik yapılarda rijitlik seçimi | |
13 | Çok katlı çelik yapılarda yanal deplasman limitleri | |
14 | Çok katlı çelik yapılarda kullanılan özel kirişler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Derste Kullanılacak Sunumlar |
Ders Kaynakları | 1. Çok Katlı Çelik Yapılar”, IV. Çelik Yapılar Semineri, İTÜ Vakfı ve İnş. Fakültesi, 1989. 2. Çelik Hal Yapıları, III. Çelik Yapılar Semineri”, İTÜ Vakfı ve İnş. Fakültesi, 1987. 3. Özel Kirişler”, I. Çelik Yapılar Semineri, İTÜ İnş. Fakültesi, 1983. 4. Hart, F., Henn, W., Sontag, H., “Steel Structure Atlas”, 1974. 5. Taranath, B.S., “Wind and Earthquake Resistance Buildings : Analysis and Design”, Marcel Dekker, 2005. 6. Smith, B.S., Coull, A., “Tall Building Structures : Analysis and Design”, John Wiley&Sons, 1991. 7. Gaylord, E.H., Stallmeyer, J., “Design of Steel Structures”, 3. Ed. McGraw-Hill Higher Ed., 1991. 8. TS EN 1993 9. Çelik Yapıların Tasarım Hesap ve Yapım Esasları 2016
|
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Çelik endüstri yapılarında, uçak hangarlarında, spor salonları ve stadyumlarda, otobüs garajlarında, tren garları ve peronlarda, vs. uygun taşıyıcı sistemler oluşturabilme |
2 | Çok katlı çelik yapılarda uygun taşıyıcı sistem oluşturabilme |
3 | Çelik taşıyıcı sistemlere etkiyen statik ve dinamik yüklerin analizini yapabilme |
4 | Ekonomik taşıyıcı sistem seçebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 5 | 3 | 15 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |