Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Engıneerıng Economy | ENM 543 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HALİL İBRAHİM DEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | The importance of Engineering Economics in decision making and the ability to know the money time relationship and use it in decision making. |
Dersin İçeriği | Fundamentals of Engineering Economics, Concept and Analysis of Cost, Fundamentals of Money-Time Relationship, Applications of Money-Time Relationship, Comparison of Alternatives, Depreciation, After Tax Alternative Comparisons, Inflation and Price Changes, Equipment Replacement |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Money-Time relationships will be learnt | Problem Çözme, Örnek Olay, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Applications of Money-Time relationships will be learnt | Soru-Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme, Anlatım, | Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
3 | Comparing Alternatives will be learnt | Soru-Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme, | Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
4 | Inflation will be learnt | Soru-Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme, Anlatım, | Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
5 | Depreciation will be learnt | Soru-Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme, | Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
6 | Comparing Alternatives after tax will be learnt | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme, | Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fundamentals of Engineering Economics | |
2 | Fundamentals of Money-Time relationship | |
3 | Fundamentals of Money-Time relationship | |
4 | Applications of money-time relationship | |
5 | Applications of money-time relationship | |
6 | Comparing Alternatives | |
7 | Comparing Alternatives | |
8 | Overview of Midterm Subjects | |
9 | Midterm | |
10 | Depreciation | |
11 | After-tax alternative comparisons | |
12 | Inflation and price changes | |
13 | Replacement | |
14 | Overwiev of the Semester |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | TEXTBOOK
1) Degarmo E. P., Sullivan W.G., Bontadelli J.A. (1990) “Engineering Economy” Macmillian Publishing Company NY. |
Ders Kaynakları | TEXTBOOK
1) Degarmo E. P., Sullivan W.G., Bontadelli J.A. (1990) “Engineering Economy” Macmillian Publishing Company NY.
REFERENCES
1) William G. Sullivan, Elin M. Wicks, C. Patrick Koelling (2014) “ Engineering Economy” Pearson
2) Blank L.T., Tarquin A., (2002) “Engineering Economy” McGraw Hill |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | ||||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | ||||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | ||||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Money-Time relationships will be learnt | ||||||||||||
2 | Applications of Money-Time relationships will be learnt | ||||||||||||
3 | Comparing Alternatives will be learnt | ||||||||||||
4 | Inflation will be learnt | ||||||||||||
5 | Depreciation will be learnt | ||||||||||||
6 | Comparing Alternatives after tax will be learnt |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |