Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ticaret Hukuku | SBF 405 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | KYÖ108 Hukukun Temel Kavramları dersinin başarılması ön koşuldur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YAKUP KÖSEOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Abdullah ÖZÇELİK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrenciler meslek hayatına atıldıklarında genellikle bir ticari işletmenin yönetiminde görev alacaklarından , bu dersin amacı , kaynağını Türk Ticaret Kanunu ve ilgili mevzuatın teşkil ettiği ticari konuları öğretme ve bu konularda karşılarına çıkan hukuki olayları hukuki olarak muhakeme edip sonuca doğru bir şekilde ulaşabilmelerini temin etmektir. |
Dersin İçeriği | Türk Ticaret Kanununun sistemine uygun olarak ticari işletme , kıymetli evrak ve şirketlere ilişkin konular esas alınacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eleştirel bir tarzda çalışma biçim ve konularını değerlendirebilme ve sorgulayabilme, | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Ticari hayatta günümüzde ortaya çıkan değişim ve problemlerin bilincinde olabilme, | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Ticaret Hukuku ile ilgili konuları bilerek , olaylara doğru ve adil teşhis koyma | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ticari İşletme Kavramı , Hukuki Niteliği , Tanımı ve Unsurları , Merkez ve Şube Kavramları | Kayıhan,Şaban, (2007) Ticaret Hukuku , Seçkin Yay. 2.Bası. Ankara, İmregün,Oğuz(2001), Kara Ticaret Hukuku Dersleri , 12.Basıİ Filiz Yay., İstanbul. |
2 | Ticari İşletmenin Devri ve Ticari İşletme Rehni | Aynı Kaynak |
3 | Ticari İş Hükümleri , Hukuki Sonuçları , Türk Mevzuatındaki Ticari Hükümler ve Ticari Yargı | Aynı Kaynak |
4 | Tacir Sıfatı ve Sonuçları , Sicil Kavramı ve Ticaret Sicili | Aynı Kaynak |
5 | Ticaret Ünvanı , Diğer Adlar ve Marka Kavramı | Aynı Kaynak |
6 | Türk Ticaret Kanununda Haksız Rekabet ve 4054 sayılı RekabetinKorunması Hk.Kanun Hükümleri | Aynı Kaynak |
7 | Ticari Defterler ve Cari Hesap | Aynı Kaynak |
8 | Tacir Yardımcıları | Aynı Kaynak |
9 | ARA SINAV | |
10 | Kıymetli Evrak Kavramı , Poliçe , bono ve çek | Aynı Kaynak |
11 | Şirket Kavramı , Adi Şirket ve Ticaret Şirketleri | Aynı Kaynak |
12 | Anonim Şirketler | Aynı Kaynak |
13 | Kollektif ve Komadit Şirketler | Aynı Kaynak |
14 | Limited Şirket | Aynı Kaynak |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yukarıda belirtilen kitaplardan derleme ders notu |
Ders Kaynakları | Kayıhan , Şaban (2007), Ticaret Hukuku , Ankara Seçkin Yay. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip etmek | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olmak | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilmek | X | |||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olmak | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmak | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilmek | X | |||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olmak | X | |||||
10 | Türkçe’yi iyi kullanan, yazılı ve sözlü iletişimi iyi, kendini doğru şekilde ifade edebilen ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
11 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilmek | X | |||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eleştirel bir tarzda çalışma biçim ve konularını değerlendirebilme ve sorgulayabilme, | ||||||||||||
2 | Ticari hayatta günümüzde ortaya çıkan değişim ve problemlerin bilincinde olabilme, | ||||||||||||
3 | Ticaret Hukuku ile ilgili konuları bilerek , olaylara doğru ve adil teşhis koyma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,92 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |