Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Destekli İmalat ve Cnc Uygulamaları | IMM 582 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT ÖZSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | İmalat sektöründe bilgisayar kontrollü takım tezgahlarının (CNC) artmasına paralel olarak bilgisayar kullanımı da hızla yaygınlaşmaktadır. Bilgisayar ortamında ürün tasarımı ve imalatını destekleyen, dolayısıyla ürün kalitesini yükselten, işleme ve hazırlık zamanını kısaltan, ürüne ait teknik verileri ve detayları muhafaza etme/dönüştürme ve taşımada büyük kolaylıklar sağlayan profesyonel bilgisayar yazılımları da ilgili sektörde yaygın kullanım potansiyeline sahip olmuşlardır. |
Dersin İçeriği | 1. CAD-CAM sistemlerine giriş |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İleri seviyeli CAD ve CAM tasarım yapma | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, |
2 | Talaş kaldırma prensipleri hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, |
3 | Yapılan CAM tasarımının CNC kodlarını oluşturma | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, |
4 | CAM tasarımının CNC tezgahta üretiminin gerçekleştirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | CAD-CAM programına giriş, 3B katı modellemeye giriş | |
2 | 3B katı modelleme örnekleri oluşturma | |
3 | CNC Kesici Takımları | |
4 | CNC Freze Tezgahları, CNC Freze G kodları ve koordinat sistemleri | |
5 | CNC Freze Tezgahı CAM programına giriş | |
6 | CNC Freze Tezgahı CAM Örnek Program I | |
7 | CNC Freze Tezgahı CAM Örnek Program II | |
8 | CNC Freze Tezgahı CAM Örnek Program III, Uygulma | |
9 | CNC Torna G kodları ve koordinat sistemleri | |
10 | ARA SINAV | |
11 | CNC Torna Tezgahı CAM programına giriş | |
12 | CNC Torna Tezgahı CAM Örnek Program I | |
13 | CNC Torna Tezgahı CAM Örnek Program II | |
14 | CNC Torna Tezgahı CAM Örnek Program III |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | CAD/CAM yazılımları ve kullanım kitapları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İmalat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | İmalat Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
3 | İmalat Mühendisliğinde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılasılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. | ||||||
8 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
11 | İmalat mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
12 | İmalat Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve is hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İleri seviyeli CAD ve CAM tasarım yapma | ||||||||||||
2 | Talaş kaldırma prensipleri hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||||||
3 | Yapılan CAM tasarımının CNC kodlarını oluşturma | ||||||||||||
4 | CAM tasarımının CNC tezgahta üretiminin gerçekleştirilmesi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |