Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nesneye Dayalı Programlama Dilleri | EBT 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CEMİL ÖZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ÜMİT KOCABIÇAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Nesneye Dayalı Tasarım yöntemi kaliteli ürünlerin ortaya çıkmasını sağladığından günümüzde üzerinde en çok durulan yöntemdir. Bu derste amaç nesneye dayalı modelleme ve tasarım yönteminin kaliteli bir yazılımın geliştirilmesi için nasıl kullanılacağını öğretmektir. Teorik bilgilerin verilmesinin yanı sıra kapsamlı projeler yaptırılarak öğrencilerin bu konuda deneyim kazanmaları sağlanacaktır. |
Dersin İçeriği | Nesneye dayalı programlama kavramları, C#, Kalıtım, Interface ve Abtract Sınıflar, Polimorfizm, Grafikler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nesneye dayalı programlama temellerini bilir, | Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
2 | Java ile programlama dilinin temellerini bilir | Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Tasarım prensiplerini kullanır | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | Tasarım desenlerini yazılım projelerinde kullanır | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | C# programlama dilinin temellerini bilir, | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
6 | UML kullanır | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Bakış | |
2 | Veri Tipleri, Temel Giriş-Çıkış Örnekleri | |
3 | Operatörler, Kontrol Deyimleri, Döngüler, Diziler, Düzensiz Diziler, Numaralandırmalar, Yapılar | |
4 | Grafiksel Kullanıcı Arayüzü Tasarımı | |
5 | Grafiksel Kullanıcı Arayüzü Tasarımı | |
6 | Sınıf Kavramı, Sınıf Üyeleri, Nesne Kavramı, Sarmalama | |
7 | Metotlar, Overloading kavramı, Operatörlerin Aşırı Yüklenmesi, Kurucu ve Yıkıcılar, this anahtar kelimesi | |
8 | Kalıtım, Sealed Sınıf, Virtual metot ve özellikler, Arabirimler (Interface) Çok biçimlilik (Polimorphism) | |
9 | Koleksiyonlar, Genelleyiciler (Generics) | |
10 | Grafikler | |
11 | Veritabanı Uygulamaları | |
12 | Temsilciler (delegate) ve Olay (event) kavramı | |
13 | İstisna yönetimi ve hata ayıklama | |
14 | Uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nesneye dayalı programlama temellerini bilir, | ||||||||||||
2 | Java ile programlama dilinin temellerini bilir | ||||||||||||
3 | Tasarım prensiplerini kullanır | ||||||||||||
4 | Tasarım desenlerini yazılım projelerinde kullanır | ||||||||||||
5 | C# programlama dilinin temellerini bilir, | ||||||||||||
6 | UML kullanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
3. Ödev | 15 |
1. Ara Sınav | 55 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |