Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Çalışması | BIY 498 | 8 | 0 + 4 | 4 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CANSU AKBULUT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ALİ DOĞRU, Prof.Dr. ALİ UZUN, Prof.Dr. HÜSEYİN AKSOY, Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU, Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ, Prof.Dr. ŞULE BARAN, Prof.Dr. NAZAN DENİZ YÖN ERTUĞ, Prof.Dr. TUĞBA ONGUN SEVİNDİK, Doç.Dr. CANSU AKBULUT, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bitirme ödevi çalışması yapan öğrencilere, çalışma konusu ile ilgili literatür tarama, teorik alt yapıyı oluşturma ve/veya geliştirme, varsa deneysel çalışma şartlarını belirleme ve deney düzeneklerini oluşturma, kontrollü deney kurma yöntemlerini öğretme, elde edilen sonuçların, gerekiyorsa istatistik olarak değerlendirmesini yapma ve tez yazımını gerçekleştirme yollarının öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu dersle öğrenciler, bir araştırmanın nasıl yapılacağını uygulamalı olarak görerek ve yaparak, daha sonraki yaşantılarında, herhangi bir konuda kolayca araştırma yapma ,literatür taraması yapabilme,proje oluşturabilme, kontrollü deney kurabilme, elde edilen verilerin istatistiksel analizi ve yorumlanması yetisine sahip olacaklardır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir araştırma konusunun nasıl belirleneceğini tanımlar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
2 | Bir konuda araştırma yapmanın temel prensiplerini tanımlar ve uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Literatür araştırmasının nasıl yapılacağını tanımlar ve uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
4 | Literatürden elde ettiği bilgileri yorumlar ve uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
5 | Deney düzeneğini nasıl oluşturacağını tanımlar ve uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
6 | Elde edilen sonuçların istatistik değerlendirmesinin nasıl yapılacağını tanımlar ve uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
7 | Sonuçları belli kurallara göre tez haline nasıl getireceğini tanımlar ve uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bitirme Ödevi Konusunun ve Hedeflerinin Belirlenmesi | |
2 | Bitirme Ödevi Konusunun ve Hedeflerinin Belirlenmesi | |
3 | Literatür Araştırması | |
4 | Literatür Araştırması | |
5 | Literatür Bilgilerinin Değerlendirilmesi | |
6 | Konu ile İlgili Teorik/Deneysel Metotların Seçilmesi | |
7 | Deney Planının Oluşturulması | |
8 | Literatür Bilgilerinin Araştırma Konusuna Uygulanması | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Elde Edilen Sonuçların İstatistik Değerlendirilmesinin Yapılması | |
11 | Gerekli Görsel Uygulamaların Hazırlanması | |
12 | Elde Edilen Sonuçların Değerlendirilmesi | |
13 | Elde Edilen Sonuçların Değerlendirilmesi | |
14 | Sonuçların Kurallara Göre Tez Haline Getirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Daha önceden yapılan proje ve tezler |
Ders Kaynakları | İnternet |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme | X | |||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme | X | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma | X | |||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma | X | |||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bir araştırma konusunun nasıl belirleneceğini tanımlar. | |||||||||||||
2 | Bir konuda araştırma yapmanın temel prensiplerini tanımlar ve uygular. | |||||||||||||
3 | Literatür araştırmasının nasıl yapılacağını tanımlar ve uygular. | |||||||||||||
4 | Literatürden elde ettiği bilgileri yorumlar ve uygular. | |||||||||||||
5 | Deney düzeneğini nasıl oluşturacağını tanımlar ve uygular. | |||||||||||||
6 | Elde edilen sonuçların istatistik değerlendirmesinin nasıl yapılacağını tanımlar ve uygular. | |||||||||||||
7 | Sonuçları belli kurallara göre tez haline nasıl getireceğini tanımlar ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
4. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Sözlü Sınav | 1 | 20 | 20 |
Proje / Tasarım | 1 | 96 | 96 |
Toplam İş Yükü | 244 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |