Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Omurgalı Hayvanlar Sistematiği | BIY 304 | 6 | 3 + 2 | 4 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | Yok. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ, |
Dersin Yardımcıları | Bölümün Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Omurgalı hayvanların genel özellikleri açıklama; omurgalı hayvanları sınıf, takım, familya, cins ve tür düzeyinde sınıflandırma. |
Dersin İçeriği | Omurgalı hayvanların genel özellikleri ve sınıflandırılması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İlkel kordalıların genel özelliklerini açıklama ve sınıflandırma | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | Balıkların genel özelliklerini açıklama ve sınıflandırma | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | İki yaşamlıların genel özelliklerini açıklama ve sınıflandırma | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | Sürüngenlerin genel özelliklerini açıklama ve sınıflandırma | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Kuşların genel özelliklerini açıklama ve sınıflandırma | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
6 | Memelilerin genel özelliklerini açıklama ve sınıflandırma | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İlkel kordalıların genel özellikleri ve sınıflandırılması | |
2 | Balıkların genel özellikleri ve sınıflandırılması | |
3 | Balıkların genel özellikleri ve sınıflandırılması | |
4 | Balıkların genel özellikleri ve sınıflandırılması | |
5 | Balıkların genel özellikleri ve sınıflandırılması | |
6 | İki yaşamlıların genel özellikleri ve sınıflandırılması | |
7 | İki yaşamlıların genel özellikleri ve sınıflandırılması | |
8 | Sürüngenlerin genel özellikleri ve sınıflandırılması | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Sürüngenlerin genel özellikleri ve sınıflandırılması | |
11 | Kuşların genel özellikleri ve sınıflandırılması | |
12 | Kuşların genel özellikleri ve sınıflandırılması | |
13 | Memelilerin genel özellikleri ve sınıflandırılması | |
14 | Memelilerin genel özellikleri ve sınıflandırılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Kuru, M. 2001. Omurgalı Hayvanlar. Palme Yayınları: 145, Palme Yayıncılık, 6. Baskı, Ankara, 841s. |
Ders Kaynakları | 2. Geldiay, R. ve Balık, S., 2009, Türkiye Tatlısu Balıkları (VI. Baskı), Ege Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Yayınları No: 46, Ders Kitapları Dizini No: 16, Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova–İzmir, 644s. 3. Özeti, N. ve Yılmaz, İ. 1994, Türkiye Amfibileri, Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitaplar Serisi, No: 151, Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova–İzmir, 221s. 4. Başoğlu, M. ve Baran, İ, 1977. Türkiye Sürüngenleri I. Kaplumbağa ve Kertenkeleler, Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitaplar Serisi, No: 76, İlker Matbaası, Bornova–İzmir, 271s. 5. Başoğlu, M. ve Baran, İ, 1980. Türkiye Sürüngenleri Kısım II. Yılanlar, Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitaplar Serisi, No: 81, Ege Üniversitesi Matbaası, Bornova–İzmir, 217s. 6. Pough, F.H., Janis, C.M. and Heiser, J.B. 2014, Omurgalı Yaşamı, 9. Basımdan Çeviri, Yayın No: 934, Fen Bilimleri No: 083, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. Ankara, 692s.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme | X | |||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme | X | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma | X | |||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma | X | |||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İlkel kordalıların genel özelliklerini açıklama ve sınıflandırma | |||||||||||||
2 | Balıkların genel özelliklerini açıklama ve sınıflandırma | |||||||||||||
3 | İki yaşamlıların genel özelliklerini açıklama ve sınıflandırma | |||||||||||||
4 | Sürüngenlerin genel özelliklerini açıklama ve sınıflandırma | |||||||||||||
5 | Kuşların genel özelliklerini açıklama ve sınıflandırma | |||||||||||||
6 | Memelilerin genel özelliklerini açıklama ve sınıflandırma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
3. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 18 | 18 |
Kısa Sınav | 3 | 15 | 45 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |