Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Omurgalı Hayvanlar Sistematiği BIY 304 6 3 + 2 4 8
Ön Koşul Dersleri

Yok.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ,
Dersin Yardımcıları

Bölümün Araştırma Görevlileri

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Omurgalı hayvanların genel özellikleri açıklama; omurgalı hayvanları sınıf, takım, familya, cins ve tür düzeyinde sınıflandırma.

Dersin İçeriği

Omurgalı hayvanların genel özellikleri ve sınıflandırılması

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İlkel kordalıların genel özelliklerini açıklama ve sınıflandırma Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
2 Balıkların genel özelliklerini açıklama ve sınıflandırma Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
3 İki yaşamlıların genel özelliklerini açıklama ve sınıflandırma Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
4 Sürüngenlerin genel özelliklerini açıklama ve sınıflandırma Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
5 Kuşların genel özelliklerini açıklama ve sınıflandırma Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
6 Memelilerin genel özelliklerini açıklama ve sınıflandırma Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İlkel kordalıların genel özellikleri ve sınıflandırılması
2 Balıkların genel özellikleri ve sınıflandırılması
3 Balıkların genel özellikleri ve sınıflandırılması
4 Balıkların genel özellikleri ve sınıflandırılması
5 Balıkların genel özellikleri ve sınıflandırılması
6 İki yaşamlıların genel özellikleri ve sınıflandırılması
7 İki yaşamlıların genel özellikleri ve sınıflandırılması
8 Sürüngenlerin genel özellikleri ve sınıflandırılması
9 Ara Sınav
10 Sürüngenlerin genel özellikleri ve sınıflandırılması
11 Kuşların genel özellikleri ve sınıflandırılması
12 Kuşların genel özellikleri ve sınıflandırılması
13 Memelilerin genel özellikleri ve sınıflandırılması
14 Memelilerin genel özellikleri ve sınıflandırılması
Kaynaklar
Ders Notu

1. Kuru, M. 2001. Omurgalı Hayvanlar. Palme Yayınları: 145, Palme Yayıncılık, 6. Baskı, Ankara, 841s.

Ders Kaynakları

2. Geldiay, R. ve Balık, S., 2009, Türkiye Tatlısu Balıkları (VI. Baskı), Ege Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Yayınları No: 46, Ders Kitapları Dizini No: 16, Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova–İzmir, 644s.

3. Özeti, N. ve Yılmaz, İ. 1994, Türkiye Amfibileri, Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitaplar Serisi, No: 151, Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova–İzmir, 221s.

4. Başoğlu, M. ve Baran, İ, 1977. Türkiye Sürüngenleri I. Kaplumbağa ve Kertenkeleler, Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitaplar Serisi, No: 76, İlker Matbaası, Bornova–İzmir, 271s.

5. Başoğlu, M. ve Baran, İ, 1980. Türkiye Sürüngenleri Kısım II. Yılanlar, Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitaplar Serisi, No: 81, Ege Üniversitesi Matbaası, Bornova–İzmir, 217s.

6. Pough, F.H., Janis, C.M. and Heiser, J.B. 2014, Omurgalı Yaşamı, 9. Basımdan Çeviri, Yayın No: 934, Fen Bilimleri No: 083, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. Ankara, 692s.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme X
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma X
3 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme X
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme X
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma X
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi X
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme X
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma X
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma X
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma X
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma X
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma X
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 İlkel kordalıların genel özelliklerini açıklama ve sınıflandırma
2 Balıkların genel özelliklerini açıklama ve sınıflandırma
3 İki yaşamlıların genel özelliklerini açıklama ve sınıflandırma
4 Sürüngenlerin genel özelliklerini açıklama ve sınıflandırma
5 Kuşların genel özelliklerini açıklama ve sınıflandırma
6 Memelilerin genel özelliklerini açıklama ve sınıflandırma
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
3. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
1. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 18 18
Kısa Sınav 3 15 45
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 200
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 8
Dersin AKTS Kredisi 8