Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitki Fizyolojisi | BIY 305 | 5 | 3 + 2 | 4 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ DOĞRU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ALİ DOĞRU, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bitkilerde normal koşullar altında meydana gelen bazı temel metabolik olayları ve bu olaylar üzerine bitki hormonlarının düzenleyici etkilerini öğretmek, stres altındaki bitkilerde meydana gelen metabolik değişiklikleri kavratmak ve bitkilerde büyüme, gelişme ve hareket olayını öğretmek |
Dersin İçeriği | Metabolizma fizyolojisi, hormon fizyolojisi, büyüme gelişme fizyolojisi, hareket fizyolojisi, stres fizyolojisi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bitki hücrelerindeki bazı temel metabolik olayları tanımlar | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
2 | Bitki hormonlarının bu olaylar üzerindeki etkilerini tanımlar | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
3 | Stres koşulları altında bitki hücrelerindeki metabolik olayların nasıl değiştiğini tanımlar; normal metabolik olaylarla karşılaştırır | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
4 | Bitkilerde normal ve stres koşulları altında meydana gelen hormonal değişimleri tanımlar | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
5 | Bitkilerde hareket tiplerini ayırt eder | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
6 | Bitkilerde büyüme ve gelişme ile ilgili kavramları tanımlar ve bunlar arasındaki bağlantıyı kurar | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bitki Hücresi ve Kimyasal Bileşimi | |
2 | Bitki-Su İlişkileri | |
3 | Bitkilerde Mineral Madde Beslenmesi | |
4 | Bitkilerde Mineral Madde Asimilasyonu | |
5 | Bitkilerde Organik Madde Taşınımı | |
6 | Fotobiyoloji | |
7 | Fotosentez (Elektron Taşınım Reaksiyonları) | |
8 | Fotosentez (Karbon Metabolizması) | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Oksinler ve Giberellinler | |
11 | Sitokininler ve Absisik Asit | |
12 | Etilen ve Diğer Bitki Hormonları | |
13 | Bitkilerde Hareket | |
14 | Bitkilerde Stres Kavramı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Kadıoğlu A., Bitki Fizyolojisi, Esen Ofset Matbaacılık, Trabzon, 2007. 2- Taiz L., Zeiger E., Plant Physiology, Sinauer Associates Publisher, Sunderland, Massachusetts, 1998 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme | X | |||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme | X | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma | X | |||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma | X | |||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bitki hücrelerindeki bazı temel metabolik olayları tanımlar | |||||||||||||
2 | Bitki hormonlarının bu olaylar üzerindeki etkilerini tanımlar | |||||||||||||
3 | Stres koşulları altında bitki hücrelerindeki metabolik olayların nasıl değiştiğini tanımlar; normal metabolik olaylarla karşılaştırır | |||||||||||||
4 | Bitkilerde normal ve stres koşulları altında meydana gelen hormonal değişimleri tanımlar | |||||||||||||
5 | Bitkilerde hareket tiplerini ayırt eder | |||||||||||||
6 | Bitkilerde büyüme ve gelişme ile ilgili kavramları tanımlar ve bunlar arasındaki bağlantıyı kurar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 15 | 30 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 186 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |