Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sistematiğin Esasları | BIY 105 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ, |
Dersin Yardımcıları | Bölümün Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Sistematikte uygulanan kuralları öğrenme |
Dersin İçeriği | Sistematiğin tanımı, tarihçesi, taksonomik kategoriler, taksonomik karakterler, sınıflandırmanın esasları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Taksonomi ve sistematik kavramlarını açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | Taksonominin tarihi ve bugünkü durumu açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
3 | Taksonomik işleyiş ve taksonomik araştırmanın planlanmasını açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
4 | Taksonomik kategoriler: Yüksek kategorileri açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
5 | Taksonomik kategoriler: Tür kategorisini açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
6 | Taksonomik kategoriler: Türaltı kategorileri açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
7 | Taksonomik karakterleri açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
8 | Varyasyonların yeri ve önemini açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
9 | Taksonomik çalışma sırasında ve yayınlamak için yapılacak işleri açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
10 | Taksonomik yayın ve çeşitlerini açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
11 | Taksonomide kullanılan tipleri açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
12 | İsimlendirilme kaidelerini açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
13 | Bilimsel araştırma ve yayınlarda etik ilkeleri açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Taksonomi ve sistematik | |
2 | Taksonominin tarihi ve bugünkü durum | |
3 | Taksonomik işleyiş, Taksonomik araştırmanın planlanması | |
4 | Taksonomik kategoriler: Yüksek kategoriler | |
5 | Taksonomik kategoriler: Tür kategorisi | |
6 | Taksonomik kategoriler: Türaltı kategoriler | |
7 | Taksonomik karakterler | |
8 | Varyasyonların yeri ve önemi | |
9 | Ara sınav | |
10 | Taksonomik çalışma | |
11 | Taksonomik yayın ve çeşitleri | |
12 | Taksonomide kullanılan tipler | |
13 | İsimlendirilme kaideleri | |
14 | Bilimsel araştırma ve yayınlarda etik ilkeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Yılmaz, İ. 2012. Taksonomik Zoolojinin Prensip ve Metotları, Sürat Üniversite Yayınları, İstanbul, 245s. |
Ders Kaynakları | 2. Özkan, M. 1988. Taksonominin Prensipleri, Fen-Edebiyat Fakültesi Yayınları No: 45, Fen Kesimi Yayınları No: 15, Biyoloji Bölümü Yayınları No: 8, Fen-Edebiyat Fakültesi Ofset Tesisleri, Erzurum, 138s. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme | X | |||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | ||||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme | X | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma | X | |||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma | X | |||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Taksonomi ve sistematik kavramlarını açıklama. | |||||||||||||
2 | Taksonominin tarihi ve bugünkü durumu açıklama. | |||||||||||||
3 | Taksonomik işleyiş ve taksonomik araştırmanın planlanmasını açıklama. | |||||||||||||
4 | Taksonomik kategoriler: Yüksek kategorileri açıklama. | |||||||||||||
5 | Taksonomik kategoriler: Tür kategorisini açıklama. | |||||||||||||
6 | Taksonomik kategoriler: Türaltı kategorileri açıklama. | |||||||||||||
7 | Taksonomik karakterleri açıklama. | |||||||||||||
8 | Varyasyonların yeri ve önemini açıklama. | |||||||||||||
9 | Taksonomik çalışma sırasında ve yayınlamak için yapılacak işleri açıklama. | |||||||||||||
10 | Taksonomik yayın ve çeşitlerini açıklama. | |||||||||||||
11 | Taksonomide kullanılan tipleri açıklama. | |||||||||||||
12 | İsimlendirilme kaidelerini açıklama. | |||||||||||||
13 | Bilimsel araştırma ve yayınlarda etik ilkeleri açıklama. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
3. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 3 | 6 | 18 |
Final | 1 | 17 | 17 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |